We are the last site about Dark Colony on the Internet! - Please send dotation 1 EUR - thanks a lot! :)
Progress:
2022-04
100% [100/100] EUR
2023-04
33% [50/150] EUR
2024-04
45% [34/75] EUR
Edytor poradnik
Edytor map 1.2 by Ozi_ns
poradnik
Poradnik ten ma na celu przybliżyć obsługę edytora map i pomóc w stworzeniu od zera mapy do wspaniałej gry jaką jest Dark Colony,instrukcja ta będzie pisana w oparciu o moją wersje edytora czyli DC MapEdytor By ozi_ns v1.2 PL oczywiście praca w każdej wersji edytora jest niemal identyczna.
1. Całą pracę zaczynamy od uruchomienia edytora za pomocą pliku "DC_edit_v1.2PL.exe"
2. Z paska narzędzi (1) wybieramy Plik-->Nowa Mapa
3. Następnie wybieramy wielkość mapy oraz rodzaj terenu (na początek niech będzie to "Jungle" po wybraniu klikamy "OK"
4. Od tego momentu posiadamy czystą mapę która ma ustawione standardowe parametry oraz cały jej obszar pokryty jest podstawowym rodzajem podłoża
5. Okno (5) jest naszym obszarem roboczym w którym umieszczamy wszystkie elementy terenu oraz obiekty, Okno (6) jest to minimapa która ułatwia orientacje przy pracy z dużymi mapami.
6. Przechodzimy teraz to modelowania terenu mapy, w tym celu wybieramy jeden z przycisków z paska narzędzi (3) po wciśnięciu przycisku pojawią się elementy w oknie (4) których listę możemy przesuwać za pomocą klawiszy "home i end" z klawiatury.
7. klikamy na jednym wybranym obiekcie z listy (4) a następnie przesuwamy kursor na nasz obszar roboczy (5) i ponownie klikamy aby go umieścić, czynność tą powtarzamy wybierając różne elementy i modelując w ten sposób teren naszej planszy <<<>>> czyli z paska narzędzi (1) wybieramy Plik-->Zapisz Plik Bezpieczeństwa MED i zapisujemy pod dowolną nazwą (najlepiej pod dwoma różnymi plikami).
8. Przechodzimy do dodania graczy ich baz, jednostek i miejsca startowego komandera.
a) DODANIE BAZY: zaczynamy od wybrania drużyny(gracza) czyli z paska narzędzi (1)
wybieramy Wybrana Drużyna-->0 RED w ten sposób zaczynamy prace nad graczem 0. aby
umieścić bazę z paska (2) wybieramy przycisk Baza i przesuwamy kursor na obszar roboczy po czym ponownie klikamy lewym przyciskiem myszki (czynność identyczna do dodawania elementów terenu), aby usunąć bazę klikamy prawym przyciskiem myszki.
b) DODANIE MIEJSCA W KTÓRYM POJAWI SIĘ KOMANDER: zaczynamy podobnie jak w punkcie
"a)" czyli Zaczynamy od wybrania drużyny(gracza) czyli z paska narzędzi (1)
wybieramy Wybrana Drużyna-->0 RED, aby umieścić miejsce w którym pojawi się
komander z paska (2) wybieramy przycisk Start i przesuwamy kursor na obszar roboczy po czym ponownie klikamy lewym przyciskiem myszki.
c)DODAWANIE JEDNOSTEK: zaczynamy podobnie jak w punkcie "a) i b)" czyli Zaczynamy od wybrania drużyny(gracza) czyli z paska narzędzi (1)
wybieramy Wybrana Drużyna-->0 RED, następnie wybieramy jednostkę jaką chcemy dodać, w tym celu z paska narzędzi (1) wybieramy Jednostki-->(i tu wybieramy upragnioną jednostkę) np.trooper następnie przesuwamy kursor na obszar roboczy i klikamy lewym
przyciskiem myszy.
<<<<(i tu
kolejno wybieramy graczy np. 1, 2 ,3... itd.) w ten sposób zaczynamy prace
kolejno nad graczem 1, 2 , 3...
9. Musimy dodać złoża petra 7 w tym celu umieszczamy elementy terenu tak jak to opisane w punktach 6 i 7 a chodzi tu o element wulkanu następnie z paska narzędzi (1)
wybieramy PETRA-7-->¬ródło PETRY-7 i przesuwamy kursor na środek dodanego wulkanu po czym klikamy lewym przyciskiem myszki, w ten sposób dodaliśmy standardowo ustawione Ľródło petra-7
10. Aby zmienić ilość petra-7 oraz moment kiedy jest aktywny wulkan ponownie
klikamy na Ľródle lecz teraz dwukrotnie i szybko i kolejno edytujemy:
a) PETRA-7 tu wpisujemy ilość złoża w zakresie takim jaki jest podany obok
b) WYDOBYCIE tu wpisujemy po ile ma być wydobywane
c) AKTYWACJA tu ustawiamy kiedy ma się uaktywnić analogicznie liczby 0-7
oznaczają ze po wydobyciu pierwszego wulkanu przez gracza 0,1,2 itd liczba 8
oznacza że aktywny od początku gry (tak ustawiamy wulkany przy bazie) 9 liczba ta
oznacza że wulkan zostanie uaktywniony w losowo wybranym przez edytor momencie
11. Dodanie złoża artefaktów (gwiazdki): Z paska narzędzi (1) wybieramy
Artefakty-->Plac Artefaktów i przesuwamy kursor na obszar roboczy i klikamy lewym przyciskiem myszki
12. Ustawienia scenariusza (nazwa itp): Z paska narzędzi (1) wybieramy
Scenariusz-->Statystyki scenariusza powinna ukazać się nowe okno a w nim:
USTAWIENIA SCENARIUSZA: zaznaczamy MULTIPLAYER
NAZWA SCENARIUSZA: tu wpisujemy naszą nazwę mapy
DŁUGO¦Ć CAŁEGO DNIA: wpisujemy tu ile ma trwać cały dzień w sekundach
Dawn Length: tu dajemy standardowo 15
POCZˇTKOWA PORA DNIA: Najlepiej dać 15 i zaznaczyć DZIEŃ
USTAWIENIA ERUPCJI: również dajemy standardowo czyli po kolei od góry 90, 90,210, 900
UWAGA W PLANSZACH PODZIEMNYCH DŁUGO¦Ć DNIA USTAWIAMY NA 999999 A POCZˇTKOWA PORA DNIA NA 30
13. Teraz zakańczamy pracę a więc robimy kopie bezpieczeństwa (pisałem wcześniej
co i jak) po czym paska narzędzi (1) wybieramy TEST!-->Wykonaj jeśli nic się nie stanie to wszystko ok, jeśli jednak pojawi się
okno będzie ono zawierało informacje co jest nie tak i poda pozycje błędu np
"Troop Coord: 91,64" liczby te są współrzędnymi wystarczy odnaleĽć to miejsce a
jest to czynność bardzo prosta gdyż gdy najedziemy kursorem na obszar roboczy w
punkcie (7) zostaną wyświetlone współrzędne. po usunięciu błędu wykonujemy
ponownie test i tak aż do usunięcia wszystkich błędów
14. Gdy wszystko ok przystępujemy do zapisania mapy w tym celu: z paska narzędzi
(1) (pamiętajcie o kopi gdyż w tym momencie często robią się błędy) wybieramy
Plik-->Zapisz Mapę Uwaga należy zapisać w folderze MPLAYER który znajduje się w
folderze z grą (np.C:\Program Files\Dark Colony\scenario\Mplayer) inaczej mapa
prawdopodobnie nie zadziała. wpisujemy nazwe pliku po czym klikamy zapisz i to
chyba tyle.
W razie razie problemów lub chęci uzyskania dodatkowych informacji oraz innych
spraw związanych z edytorem map i ich tworzeniem zapraszam do pisania na forum w
temacie o edytorze niedługo dodam kolejne filmy instruktażowe w których wyjaśnię trudniejsze i
bardziej skomplikowane czynności o których zapis w formie pisemnej był by mało
zrozumiany i trudny do sformułowania.
nie napisałem ponieważ sama gra ma to do siebie, że miejsce startowe przydziela losowo i zależnie od tego jakie nam się miejsce dostanie to do takiej drużyny należymy
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
ozi_ns10/09/2023 00:07 spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.
ozi_ns10/09/2023 00:05 Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.
maranta05/09/2023 18:34 Lol... jak dropbox to zrobił XD