Tak jak temat działu mówi modding - niech ten temat będzie miejscem gdzie każdy może pochwalić się wiedzą na jego temat a także odszukać odpowiedzi na pytania związane z temat moddingu Mam również nadzieje że ożywi on trochę forum
W naszej ulubionej grze jak dobrze wiemy modding jest dość oporny dotychczas byliśmy ograniczeni do zmiany parametrów dodania jednostek z zmodyfikowanymi parametrami i ewentualną zmianą poszczególnych tekstów w grze
Teraz jednak dzięki konwerterowi dreamerman
możemy dodać całkowicie nową grafikę a co za tym idzie całkiem nowe jednostki bądĽ zmodyfikowana grafika starych jednak o takich rzeczach napisze innym razem a teraz podstawowe informacje
Edycja parametrów jednostek i broni
Za parametry jednostek i broni odpowiadają dwa pliki znajdujące się w folderze gamestat GAMESTAT.TXT -odpowiedzialny za jednostki (ilość życia, szybkość, użytą grafikę, zasięg widzenia w nocy i za dnia, broń z jakiej ma korzystać kolejno po każdym ulepszeniu, oraz sygnatura czyli specjalne umiejętności takie jak wezwanie posiłków lub napalm) WEAPSTAT.TXT -odpowiedzialny za broń (grafikę pocisku, dĽwięk, częstotliwość strzelania, obrażenia, prędkość pocisku, zasięg, oraz dodatkowe własności np smuga za pociskiem rakiety)
Przedstawię teraz kawałek pliku gamestat.txt
% Security troops (0) -dane poprzedzone % (nasze notatki) są nie odczytywane "(0)" oznacza numer jednostki
używana grafika z jednostki nacja 0-ludzie 1-obcy
chyba częstość obrotu jednostki stojącej w miejscu szybkość chodzenia zasięg widzenia dzień i noc używana broń kolejne poziomy -numer z pliku weapstat.txt -1 oznacza brak uzbrojenia pancerz obrona w punktach obrażenia względem ustawień w pliku mbullet.txt życie latanie 1 -tak 0 -nie sygnatura (specjalne umiejętności) odpowiednik w drugiej rasie w tym przypadku 8 czyli grey warrior obiekt nieaktywny taki jak kamera
Teraz plik WEAPSTAT.TXT
% Human weapon 0 (1) - % (nasze notatki) nie odczytywane "(0)" oznacza numer broni
1weapons0115100604 0 -1 -100
numer broni użyta grafika weapon - tak jak trooper strzela czyli nie widać pocisku np. gray oznacza kulkę światła klasa broni dĽwięk z pliku SLIST.DAT- o tym innym razem szybkość strzelania obrażenia szybkość lecącego pocisku zasięg obszar rażenia z plikuboomstat.txt nie używam więc nie wiem dodatki np. 2 smuga za pociskiem firestorma przy specjalnych efektach takich jak napalm ale dokładnie nie wiem bo nie używam
jedna z liczb oznacza strzelanie do jednostek latających ale chyba ta klasa broni
Na koniec jeszcze jedno przy dodawaniu nowych jednostek i broni należy zmienić liczbę na samym początku obu plików tekstowych czyli przy dodaniu jednej nowej broni zamiast 64 piszemy 65 a przy dwóch nowych 66 itd
teraz możecie po eksperymentować i pamiętajcie o zapasowych kopiach plików
zapraszam i zachęcam do wszystkich którzy mają jakąś wiedzę o moddingu do dzielenia się z fanami tej wspaniałej gry
dzisiejszy dzień spędziłem przed komputerem jednak nie mając nic ciekawego do roboty pisze kolejnego posta o moddingu
przedstawię się dziś kilka informacji na temat pliku depend.txt
w pliku tym są umieszczone jednostki, budynki oraz ulepszenia które można kupić/wyprodukować. zawartość pliku jest tak jakby w 3 częściach:
numer (id) cena przycisk w menu z pliku maine znajdującego się w folderze interface nie wiem do końca ale musi być 0 bo inaczej jest niedostępne w grze (chyba oznacza że budynek) miejsce budynku przy słupie od 0 do 4 poziom budynku (lvl) rasa 0-ludzie 1-kosmici co jest wymagane aby można było budować (podajemy tu idz tego pliku np. 3-Robot Factory 1)
2-Jednostki
% Big fucking mech - nasze notatki nieodczytywane przez aplikacje 116009112........3 2 -1
numer (id) cena przycisk w menu z pliku maine znajdującego się w folderze interface nie wiem do końca ale musi być 1 bo inaczej gra nie startuje (chyba oznacza że jednostka) przypisany numer id jednostki z pliku gamestat.txt co jest wymagane aby można było budować (podajemy tu idz tego pliku np. 3-Robot Factory 1)
numer (id) cena przycisk w menu z pliku maine znajdującego się w folderze interface nie wiem do końca ale musi być 2 bo inaczej gra nie startuje (chyba oznacza że jednostka) przypisany numer id jednostki z pliku gamestat.txt która ma zostać ulepszona 0-broń 1-pancerz poziom ulepszenia (lvl) co jest wymagane aby można było ulepszyć (podajemy tu idz tego pliku np. 18-Alien science thing 2)
Na koniec jeszcze jedno przy dodawaniu nowych jednostek, ulepszeń lub budynków należy zmienić liczbę na samym początku pliku czyli przy dodaniu jednej nowej jednostki zamiast 80 piszemy 81 a przy dwóch nowych 82 itd.
ozi_ns10/09/2023 00:07 spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.
ozi_ns10/09/2023 00:05 Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.
maranta05/09/2023 18:34 Lol... jak dropbox to zrobił XD