Strona o grze Dark Colony

Nawigacja
HOME
DOWNLOAD
FORUM
SQUAD
GALERIA
RECENZJA GRY
NAGRANE POTYCZKI
FILMIKI
KAMPANIA TAARÓW
KAMPANIA LUDZI
KODY I TRICKI
FAQ
OSTATNIE KOMENTARZE
LINKI
SZUKAJ
KONTAKT
CHCĘ POMÓC
DC Multiplayer
MULTIPLAYER CLIENT
ONLINE STATE
INSTALLATION FAQ
PLAY ONLINE FAQ
TURNIEJ LUTY 2009
REGULAMIN
FAZA GRUPOWA
Jupiter Mod 0.3
OGÓLNIE
LUDZIE
GRAYOWIE
DOWNLOAD
Edytor map 1.2
O EDYTORZE
PORADNIK
DOWNLOAD
Download
Popularne:
Dark Colony 1.1 E... 13403
DC Patch 1.01 Eng... 6661
Dark Colony Multi... 5834
Dark Colony Remak... 4551
DC - CD Rom fix 4495

Ostatnio dodane:
Ozi_ns Kampania l... 285
Kampania Oziego v... 2917
DC ozi_ns campaig... 331
Dark Colony Multi... 512
Instrukcja gry (p... 477

Pliki pobrano 83325 razy
Galeria
Prace DC2 PRE-AL
1. DCR ALPHA1
Prace: 100%
2. DCR ALPHA2
Prace: 100%
3. DCR ALPHA3
Prace: 56%
Testy: 53%
Użytkownicy Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 2,556
Nieaktywowany Użytkownik: 2106
Najnowszy Użytkownik: gombi ----
Ostatnio widziani
maranta Poland 5 dni
ozi_ns Poland32 tygodnie
jamiesmudge ----38 tygodnie
RustyCLWK Korea, South40 tygodnie
Williamjoype ----47 tygodnie
gombi ----57 tygodnie
marek_buum Poland61 tygodnie
Mcin Poland62 tygodnie
erwins ----63 tygodnie
asddsa Romania76 tygodnie
galczi ----85 tygodnie
kashtan Poland92 tygodnie
Polymyst Afghanistan102 tygodnie
qrob Poland102 tygodnie
RedCode Poland106 tygodnie
Send donation

Progress:
2022-04
20222022
100% [100/100] EUR
2023-04
20232023
33% [50/150] EUR
2024-04
20232023
36% [27/75] EUR

Zobacz Temat
Strona o grze Dark Colony | Strona Dark Colony | Różne
Strona 1 z 7 1 2 3 4 > >>
Autor Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp.
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 21-07-2009 18:38
Witajcie ;]
kilka dni temu postanowiłem, że czas najwyższy coś zrobić z tymi plikami .spr z Dark Colony.
Żadne ze znalezionych narzędzi do pracy z .spr nie współpracowało z tymi z DC.
Po wnikliwych analizach zawartości udało się je na tyle rozkodować, aby można było wyciągać z nich obrazki.
Szczegółowy opis jak to wygląda w pakiecie programu, który przygotowałem - wyciąga z danego pliku .spr wszystkie obrazki, i zapisuje je w nowym katalogu.

Przykładowe działanie z listy poleceń: spr2bmp.exe trsc.spr
Jeżeli chcemy użyć innego pliku palety: spr2bmp.exe trsc.spr -p paleta.bmp

Uwaga! Na chwilę obecną program, plik z paletą oraz obrabiany plik .spr muszą być w tym samym katalogu.


Edit:
aktualne info, instrukcja obsługi w paczce z programem..
Link: http://www.dreamerman.cba.pl/pl/typ.php?typ=4

EN: manual on the given site.
Edytowane przez dreamerman dnia 26-02-2011 21:08
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
maranta Poland
Super Administrator
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 375
COLONEL



Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08
Dodane dnia 21-07-2009 20:48
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG JESTES GENIALNY!!!
Czy da się pliki z kratkami mapy też tak zrobić??
Bo jeśli tak to mogę się zabrać do pisania DC 2!!
Bo jak do tej pory nie miałem grafiki smiley
Czy da się zrobić w drugą stronę?
Np dodać nowe jednostki?
8436894 icq 4264139 maranta91 www.maraproject.net Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
and20 ----
Użytkownik
Postów: 9
TROOPER



Data rejestracji: 17.07.09
Dodane dnia 21-07-2009 22:13
Wow kapitalne xD
Działa dokładnie jak napisałeś.
Gratuluje, świetna robota.
9466555 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
maranta Poland
Super Administrator
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 375
COLONEL



Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08
Dodane dnia 22-07-2009 02:36
Pracowałem prawie 3h nad przeglądaką plików w ładnych oknach. Napisałem od nowa (na podstawie informacji i kodu) własny kod odpowiedzialny za rysowanie i działa znakomicie. Niedługo jak znajdę chwilę ukończę programik.
Oczywiście nie osiągnąłbym tego bez pomocy dreamerman, który rozgryzł strukturę pliku. W sumie okazuje się, że twórcy wcale nie utrudniali nam zadania. Pliki tak na prawdę nie są skomplikowanie zakodowane ale ciężko było się do nich dobrać bez instrukcji. Także wielie brawa dla Dreamermana!!!
8436894 icq 4264139 maranta91 www.maraproject.net Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 22-07-2009 18:20
Doszedłem do tego co oznaczają jeszcze niektóre bajty w plikach .spr - uaktualnione info w pakiecie programu w pierwszym poście. Jeszcze jest grupa nierozpoznanych danych - trzeba będzie nad tym pomyśleć :]
Właściwie już można by zrobić konwerter bmp->spr, teoretycznie zgodny z DC, ale do opisu animacji poszególnych jednostek z tego co widzę to jeszcze służy plik .fin - niby tekstowo są czytelne, ale zawsze to jakieś komplikacje.

Zaglądnąłem do plików z grafiką map .bts, i to co teraz mogę powiedzieć to obrazki w pliku nie są kompresowane i każdy obrazek ma wielkość 32x32, czyli mapa jest podzielona właśnie na takiej wielkości kwadraciki i odpowiedni obrazek jest wczytywany w razie potrzeby. Z wyciągnięciem takich małych obrazków raczej nie będzie problemu, natomiast żeby to jakoś uporządkować trzeba by zrozumieć strukture plików .set, które są używane przez edytor, wtedy można by jakoś poukładać te wyciągniete obrazki. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Ta jak Maranta napisałeś, spr nie są specjalnie skomplikowane tylko bez jakichś pomocy ciężko je zrozumieć, tutaj bardzo pomocny były 2 wersje pliku z kursorami :-)
ps. fajny news.. hehe

Edit: tak jak pisałem, okazuje się, że pliki .bts to tak jakby .spr ze sztywnymi wymiarami obrazkow 32x32, program już jest w stanie wyciągnąc tą grafikę, wystarczy dodać parametr -m:
spr2bmp.exe desert.bts -m -p paleta.bmp



jednak tylko grafika pustynna korzysta z tej samej palety co jednostki, pozostałe pliki mają własne palety. Trzeba będzie wymyśleć jak je prawidłowo odczytać.
Edytowane przez dreamerman dnia 22-07-2009 21:13
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
maranta Poland
Super Administrator
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 375
COLONEL



Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08
Dodane dnia 23-07-2009 01:21
heh byłeś pierwszey
też się zabrałem za mapy....
w głównym katalogu gry jest paleta.ppm i paleta.rgb
myślę że to jest ta sama paleta więc można się pomęczyć nad kodowaniem by potem nauczyć się wczytywać palety map rgb
8436894 icq 4264139 maranta91 www.maraproject.net Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 23-07-2009 19:38
Kolejny update, ustaliłem przeznaczenie kolejnych bajtów, otóż w każdym pliku spr/bts znajduje się paleta RGB. Te wbudowane palety są bardzo ciemne (może są odrazu przygotowane na cykl nocy), trzeba je rozjaśnić, w moim programie wbudowałem taką podmiane dla każdego składnika RGB:
if bajtr>0 then bajtr=bajtr*4+3, wtedy kolory sa prawie identyczne z plikiem paleta/bmp. Co ciekawe stosując plik paleta.bmp w niektórych obrazkach pojawiały się błędne piksele - nieprawidłowy kolor, teraz tego problemu nie ma - np. acar.spr.
Dzięki temu można wydobyć czytelne obrazki z plików z grafiką dla map, niektóre obrazki dziwnie wyglądają, ale to już wina tego jak zostały zapisane.
Już nie trzeba podawać żadnych parametrów, spr2bmp sam rozpozna typ pliku i sposób dekodowania.
Natomiast pliki .rgb to jakieś zbiory obrazków/pseudo palet, które korzystają z głownej palety palette.ppm, każdy obrazek w taim pliku ma 32x32, obrazków w każdym pliku jest sporo i zmieniają rozłożenie kolorów.
Pliki .rmp to takie większe .rgb obrazki/palety wielkośći 256x~400.
Na razie powinna starczyć przerobiona paleta ppm na bmp i te wbudowane w spr. :-)
Edytowane przez dreamerman dnia 23-07-2009 19:46
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
maranta Poland
Super Administrator
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 375
COLONEL



Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08
Dodane dnia 23-07-2009 21:56
Niby palety się zgadzają. Przeprowadziłem kilka testów. Ale wydaje się że jest trochę za ciemno. Możliwe że to iluzja z powodu odseparowania grafik.

Mam pytanie. Czy mógłbyś rozpracować pliki map i pliki set. Ponieważ gdy będę pisać DC2 chciałbym używać oryginalnych map z DC.
To co wydaje mi się na temat plików
MAP:
-tablica numerów kratek tworzącą szachownicę mapy
-pierwsze bity to wymiary
-wydaje mi się że mapa jest dwuwarstwowa (tło + obiekty mapy)

8436894 icq 4264139 maranta91 www.maraproject.net Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
Atlantis ----
Użytkownik
Avatar Użytkownika

Postów: 64
CAPTAIN



Data rejestracji: 22.12.08
Dodane dnia 23-07-2009 23:04
Dobra robota. Zauważyłem wiele nieużywanych rzeczy w DC. Inne przyciski, czcionki itp.

Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
Krwawy5 ----
Użytkownik
Avatar Użytkownika

Postów: 116
MAJOR



Miejscowość: Pulawy
Data rejestracji: 07.03.09
Dodane dnia 24-07-2009 03:35
Brawo dreamerman smiley. Jeszcze tylko trzeba pomyslec nad konwenterem spr>bmp smiley


==========================================
|Dc Pl MOD|
<.|......>10%
Przerwa

|Rozpracowanie *.spr|
<..|.....>20% Wznowienie Prac
10138985 Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 1 z 7 1 2 3 4 > >>
Skocz do Forum:
Reklama Google
Język\Language
Polski Polish English English
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Sieci Radmin VPN
Sieci:
DarkColony.pl


(download Radmin VPN)

Zasady gry w Sieci
Obecny adres IP
3.145.74.54
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

ozi_ns Poland 10/09/2023 00:07
Avatar Użytkownika spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.

ozi_ns Poland 10/09/2023 00:05
Avatar Użytkownika Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.

maranta Poland 05/09/2023 18:34
Avatar Użytkownika Lol... jak dropbox to zrobił XD

maranta Poland 05/09/2023 18:33
Avatar Użytkownika https://www.dropbox.com/s
cl/fi/gnlwekxgrxopf7p9gbv
4a/2023-08-14-09-50-16.mp
4?rlkey=59bleyiwt3iva1d6y
taxmfap1&dl=0


ozi_ns Poland 05/09/2023 00:00
Avatar Użytkownika coś nie tak z linkiem bo jest do zdjęcia

Archiwum
Muza z DC i DC:CW
Aby rozpocząć odtwarzanie kliknij poniższy guzik:

Copyright © 2009


7038443 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.19 © 2003-2005
Theme DarkColony V 1.0 by Maranta