We are the last site about Dark Colony on the Internet! - Please send dotation 1 EUR - thanks a lot! :)
Progress:
2025-04
88% [66/75] EUR
2024-04
69% [52/75] EUR
2023-04
33% [50/150] EUR
2022-04
100% [100/100] EUR
Kampania Ludzi
1. Red Landing
Zadania: zreaktywować Dropship Beacons, znaleĽć i obronić kolonię, nie stracić dowódcy.
Po podejściu do Dropship Beacons (świecące słupki) otrzymasz posiłki. Baza, którą masz obronić, znajduje się na północnym wschodzie i jest otoczona przez niewielkie siły wroga. Uważaj, aby dowódca nie został ciężko ranny; przydaje się opcja Inspire Troops.
2. Base Camp Alpha
Zadania: ochronić satelity, zniszczyć wszystkich Obcych, chronić bazę aż do przybycia nowego dowódcy.
Natychmiast rozpocznij wydobycie w pobliskiej kopalni. Dwie następne są na płn. wschodzie i płn. zachodzie. Uważaj, często lądują Obcy (lądowanie poprzedza charakterystyczny dĽwięk). Będą się pojawiać na tyłach bazy, w przejściu między bazą a satelitami, obok pierwszej kopalni - nie zostawiaj tych miejsc bez dozoru. Ogromne zgrupowanie Obcych znajduje się w środku mapy, przy czynnej kopalni. Aby się przedrzeć, musisz koniecznie postawić Robofactory i zbudować jak najwięcej Reaperów. W czasie walnej bitwy zastosuj opcję Inspire Troops. Misja kończy się przybyciem nowego dowódcy, kiedy oczyścisz teren.
3. Allied Intervention
Zadania: ochronić bazę Aerogenu, zniszczyć bazę Obcych.
Ataki Obcych będą skierowane głównie na bazę Aerogenu na zachodzie, poślij więc tam od razu wszystkie siły. Druga kopalnia jest na cyplu przed rzeką. Następne znajdziesz za rzeką, (w tym w samym środku mapy aż cztery). Po raz pierwszy pojawią się latające jednostki Obcych - nie pozostawiaj bez dozoru (wieżyczki, trooperzy) szybów wydobywczych i Reaperów. Baza Obcych znajduje się dokładnie na drugim końcu mapy, po przekątnej. Ataki wroga będą szły przez mosty na rzece, na północy. Im prędzej obstawisz przeprawy, tym lepiej.
4. Island Assault
Zadania: zlokalizować dowódcę Stratusa, zniszczyć bazę Obcych.
Ta mapa składa się z szeregu wysp połączonych mostami. Zaczynamy rozgrywkę na wyspie z dwoma mostami - na płn. zachodzie i płn. wschodzie. Natychmiast rozpocznij wydobycie z drugiej kopalni na wschodzie. Następnie obstaw mosty. Dowódca Stratusa znajduje się na wyspie na zachodzie. Warto ją opanować jak najszybciej - w jej północnej części jest kopalnia. Ja stosowałem taką taktykę: obstawiłem płn.-wsch. most wieżyczkami, a ofensywę puściłem północnym wschodem. Baza Obcych jest na północy. Chroni ją sporo wieżyczek strażniczych. Po raz pierwszy napotkasz ciężkie pojazdy wroga - Atriki (mobile artillery beast), które mają ogromny zasięg strzału. Misję tę ukończyłem, nie zawracając sobie głowy budową Barragerów, a korzystając z samych Reaperów wspomaganych Trooperami (obrona przed atakami powietrznymi).
5. Darkest Hour
Zadanie: zniszczyć bazę Obcych.
Druga kopalnia jest na zachodzie, za mostem. Będą tędy szły ataki Obcych, przygotuj więc silną obronę kopalni, zanim rozpoczniesz jej eksploatację. Do obrony mostu na północy wystarczą wieżyczki i dwa Reapery. Na płn.-zach. znajduje się most prowadzący do bazy Stratusa, na płd.-wsch. od tego mostu - baza Obcych. Jest dobrze chroniona, do jej zdobycia potrzebne są spore siły. UWAGA! Teraz niespodzianka - jeżeli chcesz ją przeżyć, nie czytaj dalszego ciągu rozwiązania! Kiedy zniszczysz bazę Obcych, zaatakuje Cię sprzymierzony z kosmitami ziemski koncern Stratus (!!!). Oddziały wylądują w Twojej bazie, druga ofensywa pójdzie mostem na płn-zach. Przy ostatnim członie budynku Obcych (z wytrzymałością na czerwonym polu) należy zostawić dwa Reapery i Troopera. Trzeba też wcześniej umieścić we własnej bazie kilka wieżyczek (co najmniej cztery). Następnie otoczyć bazę Stratusa (przy każdej wieżyczce cztery Reapery, inne przy samej bazie; jeśli wystarczy środków, można też ustawić własne wieżyczki). Gdy wszystko jest gotowe, należy zniszczyć bazę Obcych. Stratus zdradzi, ale lądowanie jego wojsk zmieni się w krwawą łaĽnię. Aby zakończyć misję, należy jeszcze przejść na południe od ich bazy, przekroczyć most i znaleĽć opuszczoną świątynię na północ od mostu.
6. bez nazwy
Zadanie: uciec z więzienia, dowódca nie może zostać zabity.
Po zwycięskim zakończeniu 5. misji czeka Cię przykra niespodzianka. Zostałeś porwany przez Obcych i zamknięty w więzieniu. Jak najszybciej wyjdĽ ze swojej celi i idĽ na wschód, rozwalając bulwy i wchodząc do cel z ziemskimi żołnierzami - gdy wchodzisz do celi, żołnierze mogą się już bronić przed Obcymi. Uwaga: w tej misji powinienieś cały czas mieć ustawioną opcję "IdĽ", a nie "IdĽ i Atakuj". Nie możesz sobie pozwolić na walkę z Sy Demonami - są zbyt silne. ZnajdĽ wyjście, omijając Obcych i uciekając przed nimi. Wykorzystaj fakt, że dowódca jest szybszy od jednostek wroga.
7. Retribution
Zadania: obronić bazę Aerogenu, zniszczyć bazy Obcych.
Natychmiast wyślij wszystkie oddziały do bazy Aerogenu. Druga kopalnia jest wschodzie, za mostem. Wydobycie będziesz mógł rozpocząć o świcie, gdy nastąpi erupcja Petra-7. Trzecia kopalnia znajduje się w kotlince między górami, prawie dokładnie na północ od bazy. Ataki Obcych będą szły z dwóch kierunków: najsilniejsze na bazę Aerogenu od północy oraz zachodnim przejściem. Kiedy otworzysz kopalnię w kotlince, spróbują ją zniszczyć. Zabezpiecz się od zachodu, stawiając tam wieżyczki (2 w przejściu między górami), pomagaj też Aerogenowi w obronie - Obcy będą atakować ich kopalnię na północ od bazy. Zbuduj Osprey IV i spenetruj teren. Po zbudowaniu Reaserch Centre możesz odkryć artefakty położone na zachodzie i płn.-wsch. (liliowa gwiazdka). Dzięki nim uzyskasz pomoc sześciu Solarisów. Zniszcz najpierw bazę Obcych na płn.-zach. Na płd.-wsch. od niej (za mostem) są czynne kopalnie. Kiedy zabezpieczysz się z tej strony, zniszcz główną bazę na wschód od bazy Aerogenu. Dotrzesz do niej, idąc po łuku wzdłuż pasma gór. Uwaga: baza jest bardzo silnie strzeżona. Przed atakiem rozwal za pomocą Solarisów wieżyczki chroniące ją od północy.
8. Shattered Front
Zadanie: zniszczyć bazy Obcych.
Najpierw przejmij jednostki Aerogenu (niebieskie). Gdy zbliżysz się do nich, zmienią kolor na czerwony i będziesz mógł im rozkazywać. Spenetruj teren jednostkami latającymi (Medi-Craft, Osprey VI). Przejęte jednostki natychmiast skieruj w stronę własnej bazy i ustaw w przesmyku prowadzącym do niej od zachodu. Zablokuj północne przejście wieżyczkami (można dodać kilka Reaperów). Ataki z tego kierunku będą niezbyt mocne. Jeśli chcesz bronić zniszczonych baz Aerogenu, przygotuj się na bardzo kłopotliwe walki. Na zachodzie są dwie kopalnie - aby je zagarnąć i utrzymać, musisz przyprowadzić spore siły. Pierwsza baza Obcych jest na płd.-zach. - zniszcz ją jak najszybciej. Druga baza jest na północy (lekko na wschód), silnie strzeżona przez wieżyczki.
9. Extermination
Zadania: zniszczyć 12 Breedeing Pods, bazę Stratusa i bazę Obcych.
Zaczynasz w kotlince. Obok jest bardzo bogata kopalnia (ponad 50 tys. jednostek). Drugą znajdziesz na płd.-wsch. za ruinami świątyni. Ustaw cztery wieżyczki we wschodnim przejściu. Od początku będą tędy szły ataki Stratusa i Obcych. Za wschodnim przejściem są trzy następne kopalnie, nie rozpoczynaj jednak ich eksploatacji zanim nie oczyścisz terenu, bo bardzo ciężko będzie je utrzymać. Na początku zlikwiduj bazę Stratusa. Jest dobrze strzeżona, ale ekspedycja złożona z 30 Reaperów da sobie radę (uważaj tylko na wieżyczki i bombowce). Gdy zaatakujesz Stratusa, spodziewaj się silnego ataku Obcych na wschodnie przejście. Zostaw tam kilka Reaperów, bo wieżyczki mogą nie dać rady. Gdy poradzisz sobie ze Stratusem, zablokuj przejście na północ od trzech kopalni i rozpocznij ich eksploatację. Zbadaj teren (Osprey VI) i zbuduj Research Center. Na mapie znajdują się cztery świątynie: na południu od bazy Stratusa, na południu od Twojej bazy, na północy i na północnym zachodzie. Kiedy otrzymasz Solarisy, użyj ich do zniszczenia wieżyczek w bazie Obcych na północnym wschodzie, a potem przeprowadĽ atak. Teraz musisz tylko znaleĽć 12 Incubarów (takie włochate bulwy) i zniszczyć je.
10. Silent Strike
Zadanie: zniszczyć bazę Taarów.
Nie możesz produkować explorerów, ale będą one dostarczane w nadmiarze. Druga kopalnia jest na południowy zachód od bazy. Aby zablokować wschodni przesmyk, docelowo będziesz musiał ustawić tam ok. 7 wieżyczek, a za nimi rząd Barragerów. Ataki będą szły na całej linii obrony. Trzecia kopalnia jest na płn.-wsch. Od bazy (bardzo blisko, ale za górskim pasmem). Taarowie będą próbowali ją zagospodarować, ustaw więc Barragery przy płn.- wsch. rogu bazy - ich zasięg strzału obejmie kopalnię. Aby zająć kopalnię, poślij wieżyczki i explorera od zachodu (samym krańcem mapy). Gdy je ustawisz, z pomocą Barragerów z bazy powinny odeprzeć ataki. Zniszcz kopalnię Taarów położoną na południe od poprzedniej - tu również doniosą pociski Barragerów ustawionych przy bazie. Baza Obcych jest na płd.-zach. krańcu, dość blisko naszej. Wyślij do niej np. 20 S.A.R.G.E. - poradzą sobie bez trudu. Przedtem warto przetrzebić oddziały Taarów. Podsyłałem im na "podpuchę" dowódcę, a kiedy gnali za nim, podprowadzałem ich pod własne wieżyczki. W tej misji stosunek strat wyniósł 269:16.
11. The Prize
Zadania:
- zlokalizować POWs,
- odnaleĽć kryptę z artefaktem.
Jak zwykle w misjach podziemnych, należy unikać walki i nie zwracać uwagi na straty (oby tylko nie zginął dowódca). Artefakt jest w komnacie w lewym górnym rogu mapy, natomiast POWs odnajdziesz w komnacie na północy (środek). Strzegą ich Gorremy.
12. Blood Canyon
Zadania:
- powstrzymać członków Dowództwa Obcych przed dotarciem do bazy,
- zniszczyć bazy Obcych.
Pojawia się nowa broń - Maltor (do uzyskania w świątyniach, oczywiście tylko po wybudowaniu Research Centre i posłaniu exploitera). Maltor wywołuje eksplozję o ogromnej sile, która wciąga znajdujące się w pobliżu wojska wroga i doszczętnie je niszczy. Żeby Maltory były skuteczne, używałem ich w zespołach po trzy. Blood Canyon to wyjątkowo trudna misja, chyba najtrudniejsza ze wszystkich w grze. Twoja baza znajduje się w południowo-zachodnim rogu mapy. Ataki będą szły od północy i od wschodu. Co gorsze, potężne siły Taarów będą lądować na terenie bazy. Dlatego należy zastosować nieco inną niż zwykle taktykę. Wieżyczki ustaw w pobliżu bazy, aby obejmowały zasięgiem wroga, który tuż przy niej wyląduje. Oczywiście, buduj też i ustawiaj Barragery. Pierwsza bogata kopalnia znajduje się na południu, druga na północy w kotlince (mogą tam pójść ataki Taarów), trzecia na wschodzie, bardzo blisko Twojej bazy. Trzeciej kopalni nie radzę pochopnie zagospodarowywać - gdy tylko zaczniesz coś przy niej robić, pojawi się mnóstwo Taarów. Dlatego trzeba najpierw zdobyć okoliczne tereny i ustawić przed kopalnią linię obrony złożoną z wieżyczek i Barragerów. Ułatwieniem w tej misji jest fakt, że część terenu można obserwować dzięki zainstalowanym kamerom. Należy uważać na bardzo silne ataki od północy. Ofensywę podjąłem kilkudziesięcioma S.A.R.G.E. Pierwsza baza Taarów jest na wschodzie (środek), druga w północno-wschodnim rogu mapy (dostęp tylko przez jeden most na południu). W tej misji można odnaleĽć sporo świątyń. Da się też stworzyć kilka zespołów Maltorów. Najlepiej używać ich do oczyszczenia przedpola przed atakiem, żeby nie tracić zbyt dużo S.A.R.G.E. UWAGA: ja nawet nie próbowałem powstrzymywać członków Dowództwa Obcych przed dotarciem do bazy. Gdyby się to udało, może siły Taarów byłyby mniejsze.
13. Last Front
Zadanie: zniszczyć bazy Obcych.
Tym razem misja łatwa. Zaczynasz na wyspie, która ma połączenia przez mosty na południu i wschodzie. Na wyspie znajdziesz trzy kopalnie. Pierwsza (najbogatsze złoża) jest na północnym wschodzie, druga na północnym zachodzie, trzecia na południu, na krańcu półwyspu (do dwóch ostatnich należy posłać Sentinele i poczekać na erupcję Petra-7). Mosty od razu obsadĽ wieżyczkami, za nimi ustaw Barragery. Za wschodnim mostem znajduje się wyspa z trzema kopalniami. Kiedy zbudujesz już co najmniej kilkanaście S.A.R.G.E., oczyść wyspę z wroga, zbuduj na jej wschodnim moście wieżyczki (potem jak zwykle ustaw Barragery) i zagospodaruj kopalnie. Pierwsza baza Obcych jest na północnym wschodzie. Aby dojść do drugiej, idĽ cały czas na południe (przy wschodnim krańcu mapy), a potem przez zachodni most. Druga baza jest na małej wysepce. Trzecią znajdziesz jeszcze dalej na zachodzie - jest umiejscowiona prawie dokładnie na południe od Twojej bazy.
14. Ultimate Discovery
Zadanie: znaleĽć artefakt.
Ta misja to straszna podpucha. Wykończ oddziały w bramie i nawet w nią nie wchodĽ. Skieruj się na południowy wschód, a potem wąskimi korytarzami. Artefakt znajduje się w nie strzeżonej komnacie. Gdybyś poszedł na północ (co na początku zrobiłem, bo wydawało się logiczne), spotkałbyś hordy wrogów.
15. Finest Hour
Zadanie: zniszczyć bazy Obcych.
Analogicznie jak w ostatniej misji Taarów, dysponujesz tu potężnym artefaktem, tym razem to Esgard. Niestety, na początku jest mocno podniszczony, więc nim przystąpisz do akcji, radzę go naprawić. Ta misja jest nawet łatwiejsza niż ostatnia misja Taarów, choćby dlatego, że zanim Obcy zdążą zaatakować, zdążysz już ustawić linie obrony na zachodnim i wschodnim przejściu (wieżyczki, Barragery). Bazy Taarów są na północnym zachodzie, północnym wschodzie i południowym wschodzie. Wystarczy Esgard, aby je wszystkie zniszczyć. Należy tylko uważać na zgrupowania Gorremów, bo to jedyne oddziały, które mogą sobie z nim dość szybko poradzić. Tę misję zakończyłem z zerowym kontem strat. Było zbyt łatwo, jak na ostatnie zadanie.
Co do Blood Canyon to osobiście mam inne zdanie- użeranie się z tak ogromnymi oddziałami mija się z celem. Co jakiś czas przez korytarz kanionów będzie przełazić drużyna składająca się z przedstawicieli wysokiej rady i obstawy. Rozwal drani a nie wezwą posiłków. To w zasadzie nie takie ciężkie bo kaniony są pod monitoringiem a jeśli nie mamy czasu wysłać przeciwko nim jednostek możemy wysłać maltora żeby zajął się ich szarymi tyłkami pchającymi się gdzie tego nie chcemy.
14. Ultimate Discovery: Jak w niestrzezonej komnacie? sa 3 komnaty na srodku mapy w pierwszej od cholery alienow, potem w srodkowej gollemy gorremy czy jak im tam, a na koncu szablozepne ;p a nic wiecej nie ma z tego co pamietam.. nie moglem nigdy tej misji przejsc
Darkest Hour
"Następnie otoczyć bazę Stratusa (przy każdej wieżyczce cztery Reapery, inne przy samej bazie; jeśli wystarczy środków, można też ustawić własne wieżyczki)"
ja zawsze zanim zniszczyłem bazę obcych niszczylem barragerami baze stratusa ( wszytkie wiezyczki oraz budynki opcja barragerów strzelania w punkt). Po tym jak stratus zdradził de facto gross ich srodkow szlo na odbudowanie budynkow bazy co praktycznie uniemozliwialo budowe wojsk przez nich - zwlaszcza jak baza byla pod ciaglym obstrzalem. Caly akt zdrady trwal ok 1 minuty
Co do Blood Canyon to tak jak radzi Malar ,cała ta Rada to straszne barszcze ,kilka zwykłych "szaraków" ,ja stawiam u dołu ekranu jednego albo dwóch Sargów i pilnują by się nie dostali do bazy obcych. Radzę jeszcze w miarę szybko zajmować złoża ,szczególnie te na wschodzie od waszej bazy bo Taar dysponuje dużymi siłami i jeśli nas zdławi w naszej bazie to po nas (zajmie większość złóż i nas dojedzie w 10minut) ,w skrócie Blitzkrieg. DC przeszedłem po N razy a Blood Canyon jest trudną mapą w grze ale jak się odpowiednio do niego podejdzie to da się przejść jak każdą mapę
Ja w blood Canyon przygotowałem 2 oddziały, w każdym po 4 reapery i 2 ludzi; jeden oddział był w lewym górnym rogu mapy, a drugi na południu mapy (na wschód od naszej bazy), przy czym drugiemu oddziałowi pomagała wieżyczka i ANI RAZU kosmici nie podlecieli mi pod bazę swoimi oddziałami No a jak atakujemy Maktorem ale wróg ma dobrą obronę (m.in. wieżyczki, Gorremy) to chwilę przed atakiem mojego artefaktu wysyłałem ok.4 samoloty, by odwróciły uwagę wroga, po czym Maktor wkraczał do akcji - ta taktyka była wręcz idealna
A w siódmej misji zakopałem ok.4 lub 5 min pomiędzy moją bazą a bazą Aerogena, bo w tym miejscu lądowali kosmici i atakowali nam wspomnianego sojusznika, ewentualnie ok. 2 wieżyczek można im podesłać - tą misję skońzyłem w 10 minut, chociaż pewnie da się to zrobić szybciej
Hej dodatek też jest gdzieś opisany ? bo podstawę przeszedłem bez problemu ludĽmi. Nie mogę przejść etapu o eksterminacji elitarnych kosmitów próbuje, ale po prostu jest ich za dużo w pewnym momencie jest ich masywny atak, a jak zablokuje przejścia to wybiorą najsłabsze i skumulują atak jakiś pomysł ? ( oczywiście przejścia blokuje blisko ich baz aby mieć dostęp do dużej ilości minerału )
kolejna strategia na blood canyon: jak najszybciej zbudować fabrykę robotów, zrobić ze 4-6 reaperów, a następnie wysłać je (wraz z komendantem oraz całym oddziałem, który ląduje w bazie na początku misji) aby zaatakowały wschodnią bazę obcych (barrager zostaje w bazie.) W międzyczasie warto ulepszyć broń&pancerz reaperów. Kluczem do zyskania znaczącej przewagi jest zniszczenie nawet połowiczne bazy obcych, najważniejsze to rozwalić im mind hive'a. Jeśli tego dokonamy - tą pojedynczą bitwę możemy uznać za wygraną, nawet jeśli nikt z naszej eskapady nie przeżyje
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
ozi_ns10/09/2023 00:07 spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.
ozi_ns10/09/2023 00:05 Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.
maranta05/09/2023 18:34 Lol... jak dropbox to zrobił XD