Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 17-11-2009 21:00 |
|
|
Okazało się, że w bibliotece obsługującej png był błąd dlatego przy większej liczbie plików program się wysypywał, problem naprawiony, można teraz tworzyć zgodne z DC pliki podłoża terenu - bts. Nadal pojawiają się problemy z niezgodnością palety wbudowanej z tym co zapisane w obrazkach ale i tak pliki powinny działać. Każdy z typów podłoża mi niby unikalny kod id - 2 pierwsze bajty, program po nazwie katalogu rozpoznaje jakie to podłoże i sam dopisuje odpowiednie id. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
ozi_ns
Użytkownik
SQUAD
Postów: 299
COLONEL
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 03.02.09 |
Dodane dnia 18-11-2009 06:53 |
|
|
masz może jakieś wiadomości na temat animacji czyli plików .fin???
New campaign...
Progress: completed
Download:
LINK -Mission Pack v1.2
LINK -Edytor map v1.2
[img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
programkrz
Użytkownik
Postów: 35
LIEUTENANT
Data rejestracji: 09.11.09 |
Dodane dnia 11-12-2009 22:51 |
|
|
Mam problem
Jak rozpakuje z spr na png czy bmp to niema katalogu gdzie powinny być zapisane pliki, ale gdy otworze program to katalog jest i dam rade tylko podglądać pliki, ani edytować po prostu nic. Ma ktoś taki problem |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
programkrz
Użytkownik
Postów: 35
LIEUTENANT
Data rejestracji: 09.11.09 |
Dodane dnia 11-12-2009 23:44 |
|
|
Witam
Udało mi się przypadkiem. Gdy otworzyłem program i wypakowywałem szukają jednego pliku to pozostałe usuwałem do kosza i okazało się że z kosza bez problemu wyłożę je na pulpit.
Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 22-03-2010 23:26 |
|
|
Mała aktualizacja, kilka drobnych poprawek. Najważniejsze to zaktualizowane pliki pomocy, zawierające komplet informacji jakie posiadam. Pełen opis działania spr2bmp względem poszczególnych plików i nie tylko, teraz pomoc w formie .html, czytelniejsza forma i bardziej uporządkowana. Może komuś się to przyda ;]
Co do przyszłych wersji, do czasu wymyślenia sposobu na uporanie się z paletami, lepszym rozszyfrowaniu .fin czy jakichś sensownych opcjach nie będzie raczej aktualizacji. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
programkrz
Użytkownik
Postów: 35
LIEUTENANT
Data rejestracji: 09.11.09 |
Dodane dnia 23-02-2011 23:18 |
|
|
Zaktualizuj link |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 26-02-2011 21:12 |
|
|
Link poprawiony, po przeróbce strony zapomniałem tego zrobić :-)
Program to ta sama wersja co dawniej, ew. jakieś małe poprawki, których nie pamiętam. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 01-05-2011 18:36 |
|
|
Mała aktualizacja.. Pewnie część z Was kojarzy taką grę Jurassic War - rts z 1997, jeden surowiec (jedzenie) zdobywany na ubijaniu dinozaurów, rozwój postaci itd.. Gra była ciekawa, miała pewne błędy, niestety nie zawojowała rynku.
Ale o co chodzi? a o to, że przy okazji naprawienia błędu przy przeglądaniu map z DC postanowiłem się pobawić z plikami z tej gry.. brak podpowiedzi, ale mając doświadczenie przy spr z DC udało się rozpracować większość plików:
TRS -> zbiór sprajtów, taki jakby spr
TRC -> archiwum, zawiera różne pliki, np. opisy misji, menu, ekran tytułowy, muzykę (format MOD http://en.wikipedia.org/wiki/Module_file)
TRW -> to jest zagadka ;]
przy rozpakowywaniu plików z Jurassic War trzeba korzystać z komend gdyż paleta jest zawarta w zewnętrznym pliku (dla ułatwienia wyodrębniłem go i jest zawarty w paczce).
poniższy kod wyodrębni sprajty z pliku trs:
spr2bmp _PWAR04.TRS -p jurpal.bmp
poniższy kod wyodrębni pliki z archiwum trc: (jeżeli wykryje obrazek, zapisze go w czytelnej formie png/bmp)
spr2bmp _PWAR01.TRC -p jurpal.bmp
W którymś pliku trc zawarte są bloczki map (na oko są identyczne), aby je wyodrębnić zastosuj tą komendę: (gdy program zapyta o wielkość obrazków należy podać 32x32)
spr2bmp TILE01.TRT -p jurpal.bmp -r
;-) |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 06-05-2011 15:15 |
|
|
Ha ha XD
Ale gierka, totalna polewka XD hehe
MSN:maragames@wp.pl |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. |
ozi_ns
Użytkownik
SQUAD
Postów: 299
COLONEL
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 03.02.09 |
Dodane dnia 09-05-2011 22:25 |
|
|
Co prawda to prawda tęż z nią miałem odczynienia jak byłem mały (zawsze dostawałem od ai w dupę a może o było Primitive Wars??? mniejsza z tym tak sobie pomyślałem, że można by wykorzystać grafikę terenu (mapy) w DC, ale po co to jeszcze nie wiem
New campaign...
Progress: completed
Download:
LINK -Mission Pack v1.2
LINK -Edytor map v1.2
[img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img]
Edytowane przez ozi_ns dnia 09-05-2011 22:31 |
|