Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
qrob
Użytkownik
Postów: 52
CAPTAIN
Miejscowość: Orle
Data rejestracji: 15.02.09 |
Dodane dnia 27-09-2009 00:04 |
|
|
dreamerman napisał/a:Natomiast jeżeli chodzi o takie podmiany czcionek to zależy jak ich obsługa w grze jest zrobiona, musiałbyś porobić testy - w nazwach jednostek lub opisach misji czy coś wprowadzić polskie znaki i zobaczyć jak będą wyświetlane w dc. Może jest jakiś zewnętrzny plik opisujący w jakim miejscu obrazka znajduje się dana literka, bo sama podmiana w pliku spr raczej nie wystarczy.
Takie testy juz prowadzilem. Ogolnie rzecz ujmujac gra wysypuje sie w przypadku zastosowania literki, ktora nie ma swojego odpowiednika w plikach mfont#.spr. Z tego co wybadalem numery #.bmp ktore otrzymuja dane literki po rozpakowaniu spr'a roznia sie o jakies 30 od kodu ASCII. Ten w DC jest troche inny, dodatkowo nie wszystkie literki maja taki sam kod dla wszystkich czcionek, ale udalo juz mi sie wyswietlac przerozne znaki normalnie nie stosowane w angielskim i naszym, polskim jezyku. Myslalem wiec, zeby podmienic jedynie sama bitmape bez zbednego grzebania w kodzie. Litery specjalne (typu ą, ę...) w notatniku byly by krzakami, ale w DC dzieki odpowiedniej podmianie bitmap byly by ok. Stad moje zapytanie czy mozna by taki malutki programik zrobic...
Nie zamierzam nawet zmieniac rozmiarow tych bitmap. Najfajniej by bylo gdyby ten program kozystal pliku *.spr i folderu utworzonego przez spr2bmp. Przy odczytywaniu pliku spr i napotkaniu na obraz moglby ladowac obraz nie z pliku spr ale z folderu... i taka przeplatanke zapisywac do nowego spr. Jakby takie cos dalo rade zrobic bylbym wdzieczny |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 03-11-2009 18:40 |
|
|
Dłuższa przerwa, i większa aktualizacja programu.
Teraz zamiast plików bmp tworzone są png, do tego możliwość wyśrodkowania plików zgodnie z tym co podane w oryginalnym spr - dzięki temu póĽniej automatycznie grafika także jest centrowana.
Kilka mniejszych poprawek. Ale najważniejsze to dodanie możliwości tworzenia plików spr z dowolnego folderu z plikami png.
Jeszcze nie jest to idealne ale pliki są poprawne, muszę przeglądnąć dokładnie kilka różnych plików. Jest problem z paletami - sprawdzałem parę plikow .spr i mają nieco różniące się palety, tak samo paleta z ppm różni się od palety podkładu desert, i od palet z plików spr. Komplikacje te sprawiają, że czasem DC się wysypuje - pewnie niektóre kolory są zarezerwowane dla podkładu. Będę testować może uda się przygotować jakąś w miarę ujednoliconą paletę, są też powiązane z tym problemy - edytowanie plików, tak żeby odpowiednie kolory z palety przypisywać.
Program do pobrania z linka podanego w pierwszym poście - zbyt duży aby załączyć.
Żeby utworzyć plik spr należy jako nazwę pliku podać "sciezka_dostepu\dowolny_plik.png"
Dla przykładu załączone archiwum rozpakować i plik wsadzić do katalogu dc\intrface\
zróbcie sobie kopie poprzedniego pliku.
Edit: z podmienionymi plikami DC wysypuje się tylko na niektórych mapach (np. 4 Kingdoms) być może są jakieś wbudowane funkcje sprawdzające zgodność plików na dysku z tymi z płytki, albo sum kontrolnych czy coś innego. Będe dalej testować i zaktualizuję plik pomocy dla programu :]
A tutaj podgląd co załączony plik zmienia :]
kliknij
dreamerman dodał/a następujący plik:
mainbut.zip
Edytowane przez dreamerman dnia 13-11-2009 21:51 |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
programkrz
Użytkownik
Postów: 35
LIEUTENANT
Data rejestracji: 09.11.09 |
Dodane dnia 09-11-2009 19:28 |
|
|
Kurde JAk to uruchomic bo juz siedze nad tym 2 dni |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
koksu
Użytkownik
Postów: 208
COLONEL
Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09 |
Dodane dnia 11-11-2009 14:56 |
|
|
nie wiem czy o to Ci chodzi, ale zeby przemieniac te pliki, to musisz wrzucic tego konwetera akurat tam, gdzie chcesz pracowac
[img]http://img.userbars.pl/58/11486.png[/img] |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 13-11-2009 22:07 |
|
|
W razie problemów to gg jest podane, byle nie spamować ;-)
Nowa wersja, także za duża, żeby załączyć w temacie, kluczowe zmiany to przerobienie wybierania plików - czytelniejsze, usprawnione tworzenie .spr -> przy rozpakowywaniu .spr tworzony jest plik z informacjami o oryginalnym .spr także, póĽniej można zrobić zgodny spr bez wprowadzania parametrów.
Pojawił się problem, z nieskompresowanymi plikami spr - sposób odczytywania długości danych nie jest taki sam jak w skompresowanych, ale samo tworzenie działa poprawnie, nie wiem czy dane te są w jakiś sposób wykorzystywane w DC. Ponadto kilka drobniejszych poprawek przyspieszających/usprawniających.
Z przyczyn technicznych języka FB - zapewne związane ze stosem czy coś, nie można jeszcze przeprowadzać zamiany png -> bts. (obrabia do ok 500 pliów)
Zapraszam do testowania, jak się pojawią błędy to zgłaszać. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
ozi_ns
Użytkownik
SQUAD
Postów: 299
COLONEL
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 03.02.09 |
Dodane dnia 14-11-2009 10:34 |
|
|
gratuluje dobra robota widzę ze znasz się na rzeczy
jest jeden mały szczegół gdyż niektóre wersje gry mają zapisane rozszerzenie dużymi literami a wtedy konwerter nie działa a mało kto pomyśli o takim problemie więc może dało by się to usprawnić
New campaign...
Progress: completed
Download:
LINK -Mission Pack v1.2
LINK -Edytor map v1.2
[img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img]
Edytowane przez ozi_ns dnia 14-11-2009 10:55 |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 14-11-2009 20:07 |
|
|
Rozpoznawanie rozszerzenia poprawione, dodałem opcję wyboru formatu na jaki program ma eksportować grafikę z spr -> bmp lub png, jednak na chwilę obecną powrotna zamiana na spr jest możliwa tylko z png. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
ozi_ns
Użytkownik
SQUAD
Postów: 299
COLONEL
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 03.02.09 |
Dodane dnia 14-11-2009 21:48 |
|
|
mam pytanie czy bedzie możliwa edycja grafiki jednostek??? bo na chwile obecną (nawet bez jakiej kolwiek zmiany) po konwersji na spr grafika jednostki w grze jest rozjechana:/
New campaign...
Progress: completed
Download:
LINK -Mission Pack v1.2
LINK -Edytor map v1.2
[img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 15-11-2009 20:36 |
|
|
Poprawione, problem polegał na tym, że są 2 sposoby/algorytmy kodowania grafiki do spr, jeden zakłada, że dochodząc do końca linii należy zapisać dane które się pobrało, drugi olewa to i zapisuje się tylko w razie max długości bufora/zmiany koloru. Część plików używa pierwszej metody, część drugiej. W kodzie było to w większości gotowe zapomniałem o poprawieniu tego - teraz jest opcja 'zawijaj pod koniec wiersza', niestety trzeba ręcznie sprawdzić czy dany plik należy tworzyć z tą czy bez tej opcji. PóĽniej dorobię pewnie automatyczne wykrywanie.
Jednak przeglądając tworzone pliki i oryginalne np. reap.spr widać, że pliki te były tworzone przy użyciu innej palety niż ta wbudowana w sam plik. Tak mi się zdaję, bo w palecie tego pliku kolory o indeksach 253 i 254 są czarne (0,0,0), natomiast w niektórych obrazkach są używane oba, a to nie ma sensu. Zależnie jak się określi w kodzie, algorytm wybierze tylko jeden z nich, bo na jakiej podstawie miałby wybrać drugi.
W innych paletach - z desert/jungle te kolory są różne, także może oryginalnie twórcy stosowali inną paletę do tworzenia tych plików. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. |
ozi_ns
Użytkownik
SQUAD
Postów: 299
COLONEL
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 03.02.09 |
Dodane dnia 15-11-2009 23:07 |
|
|
genialnie teraz mogę dokończyć prace nad nową kampanią jeszcze raz gratuluje na serio dobra robota
New campaign...
Progress: completed
Download:
LINK -Mission Pack v1.2
LINK -Edytor map v1.2
[img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img] |
|