Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
koksu
Użytkownik
Postów: 208
COLONEL
Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09 |
Dodane dnia 13-08-2009 11:27 |
|
|
pisalem o tym wczesniej w innym poscie, ale maranta nie raczyl mi odpowiedziec, wiec kieruje to pytanie do Ciebie - mozna zakodowac pliki gry, zeby nikt nie zmieniał cen jednostek? |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
diwad
Użytkownik
Postów: 204
COLONEL
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 18.09.08 |
Dodane dnia 13-08-2009 16:31 |
|
|
wlasnie slyszalem ze ktos się bawil cenami ,ja sie z tym nie spotkalem ,mozecie mnie poinformowac kto byl taki cwany?? |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
koksu
Użytkownik
Postów: 208
COLONEL
Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09 |
Dodane dnia 13-08-2009 16:54 |
|
|
ja sie bawie jak gram na single player ;] np wszystkie jednostki po 100000k, a trooperki za 300 + reaper za 6 k , polecam, fajnie sie gra, tylko ze komputer debil jeden, zamiast zrobic 30 trooperkow, woli zrobic jednego reapera
ale gwarantuje, ze jak gramy przez neta, to wszystko wraca na swoje miejsce pewnie wam komando mowil, ze raz chcielismy grac i zapomnialem zmienic ceny , ale wtedy gre wybija od razu
moze dlatego ze za duze liczby tam powpisywalem, ale nie wiem , czy gdyby reaper kosztowal 400 to czy gra dalej by szla?
razem z komanosikiem podejrzewamy ze ktos tutaj oszukuje, ale to tylko podejrzenia, wiec nie bede wymienial z nicku ;] |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 17-08-2009 22:24 |
|
|
Jak będzie w miarę ostateczna wersja to będzie można wrzucic na strone, na razie dosyć często były aktualizacje, a mniej roboty jak wyedytuje posta.
Nie da rady zakodowac plików z cenami, bo gra jest tak przygotowana, że odczytuje je w prosty sposób, a bez zmiany kodu gry nie odczytałaby nowych pików. Z graniem w necie w każdej grze są podobne problemy bo można oszukiwać na różne sposoby, na szczęście DC nie było na tyle popularne aby pojawiły się wyspecjalizowane do tego programy.
Dalej przeglądałem strukture plików .fin, myslałem, że udało się odczytac informacje o tym o ile przesuwać klatki animacji (na podstawie porównywania animacji ruchu reapera klatka po klatce), jednak nie działa to jak należy. Niestety brak dokumetnacji do tych plików czy jakichś wskazówek bardzo utrudnia pracę z nimi. Ogromna ilość danych, które nie wiadomo po co są, zbytnie przekomplikowanie itd. to naprawdę spory problem. Nie wiem czy uda się coś jeszcze z nich wyciągnąć. W każdym razie do mojego programu dodałem pogląd animacji reapera - nalezy wczytać podgląd dowolnej mapy. liczby od 1 do 9 zmieniają kierunek animacji/ruchu, a D, F, M przełączają na inną animacje - obsługiwane są jedynie podstawowe animacje bez dodatkowych warstw. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
koksu
Użytkownik
Postów: 208
COLONEL
Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09 |
Dodane dnia 17-08-2009 23:25 |
|
|
to lipa ;/ ;] mineły juz czasy w ktorych mozna bylo wierzyc komus na słowo ;] nie ma nawet najmniejszego sposobu? ;p zeby nikt nie dotykal tych plikow łapami? ;(
[img]http://img.userbars.pl/58/11486.png[/img] |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
Atlantis
Użytkownik
Postów: 64
CAPTAIN
Data rejestracji: 22.12.08 |
Dodane dnia 18-08-2009 14:11 |
|
|
Jak nie dotkniesz łapami to zmienisz w pamięci. Dla chcącego nic trudnego. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 01-09-2009 15:02 |
|
|
Kolejna mała aktualizacja - jak zwykle w pierwszym poście aktualny download. Udało się ustalić w jaki sposób odczytać przesunięcia danej animacji na osi Y - aktualnie czasem widać minimalne 1 pikselowe niezgodności, kwestia dodania zakraglania liczb itd. Zagadką pozostaje jak odczytać przesunięcie poziome - X. Większość klatek jest wyśrodkowana (takiego wyrównywania używam w tej wersji dla poziomu) dlatego w programie wyglądają na wyświetlanie poprawnie, jednak są animacje typu: śmierć troopera gdzie krew lata na boki, a brak info o przesunięciu powoduje, że nogi także :> Najgorsze to, że w opisach takiej animacji jedyne różniące się bajty to te opisujące przesunięcie pionowe.
Bez specyfikacji czy jakichś informacji to zabawa po omacku. Teraz już napawdę nie wiem czy uda mi się ustalić coś więcej. W każdym razie zajmę się aktualizacją pliku pomocy itp.
Tak czy inaczej aby korzystać z animacji DC w należyty sposób, trzeba przygotować nowe pliki z opisami animacji, i bawić się w konwertowanie i ręczne poprawki.
Edytowane przez dreamerman dnia 01-09-2009 15:04 |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
koksu
Użytkownik
Postów: 208
COLONEL
Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09 |
Dodane dnia 01-09-2009 21:32 |
|
|
Czemu ten koles jeszcze nie zostal jakos odznaczony? siedzi godzinami i gapi sie w ten monitor i jakby nie patrzac, bardzo przyczynił sie do powstania drugiej odsłony Dark Colony.. az tak ciezko stworzyc nowa grupe w podstronie " SQUAD" ?!?!
I watpie, zeby to go w jakikolwiek sposob zmobilizowalo, badz podnieciło, ale wyroznia sie osiagnieciami w porownaniu do mnie, lub innych szarych użytkowinikow forum..
Dobiegam sie juz o to od kilku tygodni i nadal nic sie nie zmienilo, wiec apeluje powtornie o wywyzszenie go w jakikolwiek sposob
[img]http://img.userbars.pl/58/11486.png[/img] |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
qrob
Użytkownik
Postów: 52
CAPTAIN
Miejscowość: Orle
Data rejestracji: 15.02.09 |
Dodane dnia 09-09-2009 20:22 |
|
|
Mam pytanie, czy ktos z Was pracujących nad tymi cudami wymyslil juz konwerter bmp->spr? Mysle ze to zadna filozofia dla was, bo nie chce zmieniac zadnych tajemniczych danych, ale same obrazki. Pytam, bo juz przegladalem pliki mfonto#.spr i zauwazylem, ze jest kupa liter nie wykorzystywana w naszym jezyku (np. ö) i moglbym podmienic je umozliwiajac tym samym wprowadzenie polskich liter... oczywiscie wpisywanie ich (np w nazwie dowodcy) nie bylo by mozliwe, bo nie umiem tego wprowadzic, ale wszelkie opisy, przyciski itp. mogly by byc poprawione Takze jak macie takie cos bmp->spr to zapodajcie, a jak nie to poprosze o zrobienie czegos takiego ;P |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 22-09-2009 22:04 |
|
|
Kolejne nowości, całkowite rozpracowanie plików spr - każdy bajt rozpoznany. Okazało się, że jednak informacje o przesunięciach poszczególnych klatek znajdują się właśnie w tych plikach - mimo, że informacje o przemieszczeniach pionowych są także w plikach fin - genialne kombinacje autorów :] Niby wszystko ładnie jednak przy obróconych klatkach pojawiają się błędne przesunięcia - kwestia dogrania wartości skrajnych, ustalenia 'właściwego środka' klatek, jako, że brak wskazówek to jest to ustalanie na czuja. Po poprawieniu tego będzie można zrobić kompatybilny z DC konwerter bmp->spr.
Pliki fin tak czy inaczej trzeba będzie ręcznie przerabiać aby wykorzystać w DC2 (czy innych projektach), bo mają zbyt dużo śmieci w sobie.
Musze się w końcu zabrać za aktualizacje helpów :-)
Jak zawsze aktualny prog do pobrania w 1 poście, sterowanie animacją: D, F, M i cyferki 1-9, za jakiś czas dorobię inną metodę nawigacji po animacjach.
Natomiast jeżeli chodzi o takie podmiany czcionek to zależy jak ich obsługa w grze jest zrobiona, musiałbyś porobić testy - w nazwach jednostek lub opisach misji czy coś wprowadzić polskie znaki i zobaczyć jak będą wyświetlane w dc. Może jest jakiś zewnętrzny plik opisujący w jakim miejscu obrazka znajduje się dana literka, bo sama podmiana w pliku spr raczej nie wystarczy. |
|