Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 25-07-2009 20:56 |
|
|
Pliki .set będą raczej ciężkie do rozkodowania, jak coś uda mi się ustalić z nimi to napiszę.
Natomiast .map można w miarę łatwo odczytać, są pewne komplikacje - bloczki 32x32 z których składa się mapa moga być odwrócne, określanie, które mają byc odwrócone powinno być logiczniejsze, i pojawia się kwestia animacji wody - animacja ma chyba 3 klatki, nie widzę dodatkowych wersji danego bloczka, więc pewnie przez podmianę kolorów w palecie, ale których i na jakie? hm.. W każdym razie dodałem działający podgląd mapy - bez jednostek i innych obiektów. W katalogu z mapą i programem musi być podkatalog z rozpakowaną grafiką dla danego rodzaju podłoża (desert, jungle ..) - katalog musi być wynikiem działania aktualnej wersji programu - dodatkowo tworzy plik zawierający id bloczków. Wystarczy podać nazwe pliku .map i następnie nazwę używanego podłoża. Przeglądnąłem kilka map i nie widziałem większych błędów w sposobie odczytywania mapy. Jednostki są zapisywane w plikach .scn, w dokumentacji opisałem to co udało się ustalić.
Dodatkowo dodałem możliwość odczytywania 'czystych danych' - przydaje się do odczytu .rgb i .rmp, należy dodać parametr -r, jako, że te pliki nie zawierają własnych palet trzeba dać także parametr -p paleta.bmp czyli całość: spr2bmp desert.rgb -r -p paleta.bmp
przy tym trybie program zapyta o ilośc obrazków, szerokość i wysokość dla .rgb są to odpowiednio 32, 32, 32 a dla .rmp 3, 256, 256. Jak się wszystkie grafiki wypakowywuje w jednym katalogu to warto podmienić nazwe danego pliku rgb/rmp, żeby nie zastąpiła wypakowanego podłoża.
Krwawy5 - taki program już można zrobić, ale przydałoby się lepiej te dodatkowe palety zrozumieć :-) |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 26-07-2009 14:07 |
|
|
Jeśli pliki spr nie są potrzebne do uruchamiania map to super!
Nie potrzebuję ich.
Najbardziej przeraża mnie ilość i możliwości tych kratek mapy.
Jak do tej pory pracowałem na RTS'ach gdzie ich liczba ograniczona jest do małej ilości. Dużym problemem byłoby poukładanie ich tak jak to jest w edytorze, by można było tworzyć sprawnie mapy.
Dlatego pomyślałem, że zrobię importer map z DC oryginalnego do mojego DC2. Po co się męczyć skoro mapy już są. Wystarczy mi tylko podłoże. Inne pliki z rozmieszczeniem jednostek i tak będę robić po swojemu i nie są mi już potrzebne.
Aha Jak odpalam mapę to pojawia się że wczytano mapę i obrazki i nic poza tym. Jak coś ruszę to program się wysypuje. (Vista 64x)
Do tej pory program działał w 100%
|
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 26-07-2009 17:52 |
|
|
Tak w DC sporo tych kwadracików jest, a do tego możliwość ich obrotu i już niezły mętlik, bez rozkodowania .set trzeba by je ręcznie układać.
Nieco przeglądałem palety i co nowego mogę napisać to, że pierwszy kolor w każdej palecie oznacza przeĽroczystość, animacja wody ma 7 klatek, odbywa się przez podmienianie kolorów w palecie - woda ma kolory od 202 do ~210, w każdym razie 7 pierwszych (liczac od 0 to 201-207) się podmienia reszta stała - obserwacje z terenu jungle.
Teraz z takim importerem map nie powinno być problemu, ale jeszcze trzeba poprzeglądać mapy czy nie pojawiają sie jakieś błędy przy wyświetlaniu.
Możliwe, że w wersji spr2bmp, którą umieściłem poprzednio był błąd - tworzyło pusty plik z id bloczków, teraz poprawiona i przetestowana wersja w pierwszym poście :]
|
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 26-07-2009 22:09 |
|
|
OK działa. Pozostała jeszcze jedna sprawa. Do każdego pola jest przypisana wartość blokady wzroku i chodzenia. Imimo, że każdy rodzaj pola ma już to przypisane to jednak w edytorze można to zmieniać. To też powinno być zapisane w pliku map. I też jest mi to potrzebne. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 27-07-2009 22:19 |
|
|
Kolejny dzien, kolejna wersja programu :]
Animacja wody działa, i znaczna poprawa - w pliku setup.txt należy podać ścieżkę do DC na kompie i tyle, nie trzeba się bawić w rozpakowywanie plików .bts.
Za te blokady (możliwości ruchu i widzialności) odpowiada zapewne 2 bajt z dodatkowych opisujących dany bloczek mapy - pierwszy to obrót obrazków.
Żeby ułatwić określenie, który co oznacza po naciśnięciu 'w' program wyświetla kolory odpowiadające tym dodatkowym bajtom dla każdego bloczka, trzeba będzie pospisywać, które co znaczą i posprawdzać na paru mapach - ale przynajmniej będzie to łatwiejsze. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 27-07-2009 23:56 |
|
|
Jakoś losowo wyświetlają się te kolory. Niby czasem są jakieś kształty np. na klifach ale obok jest nie tak. Wątpię by było coś takiego jak poziom straty widoczności i poziom opóĽnienia chodzenia.
Może wczytać mapę do edytora zmienić jedno pole i zobaczyć co się zmieniło?
Bez możliwości importowania map nie ma co się zabierać za DC2. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 28-07-2009 00:09 |
|
|
Jest pięć rodzajów pól. I tylko jeden bajt odpowiada za rodzaj. (bo nie mogą być dwa rodzaje na jednym polu)
1.Priority level (to pole np.: z kaktusem, za którym może się ukryć ludzik i kaktus jest rysowany na nim)
2.Block vision and movement
3.Block only vision
4.Block only movement
5.Camoflage (w tych pajęczynach) |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 28-07-2009 21:17 |
|
|
Niby losowo bo w tak genialny sposób te mapy są zakodowane
Okazuje się, że oba dodatkowe bajty są używane do opisania blokowań, widoczności i poziomu terenu - dokładniej to opiszę po przetestowaniu jeszcze kilku map.
Nie ma poziomów danej straty tylko czy pole blokuje widoczność lub możliwość ruchu.
Teraz trzeba poprzeglądać różne mapy czy pola są poprawnie zakolorowane - tryb wyswietlania przełączamy przez 'w', kolory 3 trybu oznaczją to samo co w edytorze. Jak ktoś ma chwile czasu to może posprawdzać.
Aktualna wersja programu w pierwszym poście.
Edytowane przez dreamerman dnia 28-07-2009 21:19 |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
koksu
Użytkownik
Postów: 208
COLONEL
Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09 |
Dodane dnia 30-07-2009 15:48 |
|
|
kurwa mądrzy jestescie ;P az sie milo czyta ;D |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
koksu
Użytkownik
Postów: 208
COLONEL
Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09 |
Dodane dnia 30-07-2009 17:06 |
|
|
zajebisty program, chyle czoło przed Toba |
|