Autor |
Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 21-07-2009 18:38 |
|
|
Witajcie ;]
kilka dni temu postanowiłem, że czas najwyższy coś zrobić z tymi plikami .spr z Dark Colony.
Żadne ze znalezionych narzędzi do pracy z .spr nie współpracowało z tymi z DC.
Po wnikliwych analizach zawartości udało się je na tyle rozkodować, aby można było wyciągać z nich obrazki.
Szczegółowy opis jak to wygląda w pakiecie programu, który przygotowałem - wyciąga z danego pliku .spr wszystkie obrazki, i zapisuje je w nowym katalogu.
Przykładowe działanie z listy poleceń: spr2bmp.exe trsc.spr
Jeżeli chcemy użyć innego pliku palety: spr2bmp.exe trsc.spr -p paleta.bmp
Uwaga! Na chwilę obecną program, plik z paletą oraz obrabiany plik .spr muszą być w tym samym katalogu.
Edit:
aktualne info, instrukcja obsługi w paczce z programem..
Link: http://www.dreamerman.cba.pl/pl/typ.php?typ=4
EN: manual on the given site.
Edytowane przez dreamerman dnia 26-02-2011 21:08 |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 21-07-2009 20:48 |
|
|
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG JESTES GENIALNY!!!
Czy da się pliki z kratkami mapy też tak zrobić??
Bo jeśli tak to mogę się zabrać do pisania DC 2!!
Bo jak do tej pory nie miałem grafiki
Czy da się zrobić w drugą stronę?
Np dodać nowe jednostki? |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
and20
Użytkownik
Postów: 9
TROOPER
Data rejestracji: 17.07.09 |
Dodane dnia 21-07-2009 22:13 |
|
|
Wow kapitalne xD
Działa dokładnie jak napisałeś.
Gratuluje, świetna robota. |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 22-07-2009 02:36 |
|
|
Pracowałem prawie 3h nad przeglądaką plików w ładnych oknach. Napisałem od nowa (na podstawie informacji i kodu) własny kod odpowiedzialny za rysowanie i działa znakomicie. Niedługo jak znajdę chwilę ukończę programik.
Oczywiście nie osiągnąłbym tego bez pomocy dreamerman, który rozgryzł strukturę pliku. W sumie okazuje się, że twórcy wcale nie utrudniali nam zadania. Pliki tak na prawdę nie są skomplikowanie zakodowane ale ciężko było się do nich dobrać bez instrukcji. Także wielie brawa dla Dreamermana!!! |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 22-07-2009 18:20 |
|
|
Doszedłem do tego co oznaczają jeszcze niektóre bajty w plikach .spr - uaktualnione info w pakiecie programu w pierwszym poście. Jeszcze jest grupa nierozpoznanych danych - trzeba będzie nad tym pomyśleć :]
Właściwie już można by zrobić konwerter bmp->spr, teoretycznie zgodny z DC, ale do opisu animacji poszególnych jednostek z tego co widzę to jeszcze służy plik .fin - niby tekstowo są czytelne, ale zawsze to jakieś komplikacje.
Zaglądnąłem do plików z grafiką map .bts, i to co teraz mogę powiedzieć to obrazki w pliku nie są kompresowane i każdy obrazek ma wielkość 32x32, czyli mapa jest podzielona właśnie na takiej wielkości kwadraciki i odpowiedni obrazek jest wczytywany w razie potrzeby. Z wyciągnięciem takich małych obrazków raczej nie będzie problemu, natomiast żeby to jakoś uporządkować trzeba by zrozumieć strukture plików .set, które są używane przez edytor, wtedy można by jakoś poukładać te wyciągniete obrazki. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ta jak Maranta napisałeś, spr nie są specjalnie skomplikowane tylko bez jakichś pomocy ciężko je zrozumieć, tutaj bardzo pomocny były 2 wersje pliku z kursorami :-)
ps. fajny news.. hehe
Edit: tak jak pisałem, okazuje się, że pliki .bts to tak jakby .spr ze sztywnymi wymiarami obrazkow 32x32, program już jest w stanie wyciągnąc tą grafikę, wystarczy dodać parametr -m:
spr2bmp.exe desert.bts -m -p paleta.bmp
jednak tylko grafika pustynna korzysta z tej samej palety co jednostki, pozostałe pliki mają własne palety. Trzeba będzie wymyśleć jak je prawidłowo odczytać.
Edytowane przez dreamerman dnia 22-07-2009 21:13 |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 23-07-2009 01:21 |
|
|
heh byłeś pierwszey
też się zabrałem za mapy....
w głównym katalogu gry jest paleta.ppm i paleta.rgb
myślę że to jest ta sama paleta więc można się pomęczyć nad kodowaniem by potem nauczyć się wczytywać palety map rgb |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
dreamerman
Administrator
Postów: 49
LIEUTENANT
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 23-07-2009 19:38 |
|
|
Kolejny update, ustaliłem przeznaczenie kolejnych bajtów, otóż w każdym pliku spr/bts znajduje się paleta RGB. Te wbudowane palety są bardzo ciemne (może są odrazu przygotowane na cykl nocy), trzeba je rozjaśnić, w moim programie wbudowałem taką podmiane dla każdego składnika RGB:
if bajtr>0 then bajtr=bajtr*4+3, wtedy kolory sa prawie identyczne z plikiem paleta/bmp. Co ciekawe stosując plik paleta.bmp w niektórych obrazkach pojawiały się błędne piksele - nieprawidłowy kolor, teraz tego problemu nie ma - np. acar.spr.
Dzięki temu można wydobyć czytelne obrazki z plików z grafiką dla map, niektóre obrazki dziwnie wyglądają, ale to już wina tego jak zostały zapisane.
Już nie trzeba podawać żadnych parametrów, spr2bmp sam rozpozna typ pliku i sposób dekodowania.
Natomiast pliki .rgb to jakieś zbiory obrazków/pseudo palet, które korzystają z głownej palety palette.ppm, każdy obrazek w taim pliku ma 32x32, obrazków w każdym pliku jest sporo i zmieniają rozłożenie kolorów.
Pliki .rmp to takie większe .rgb obrazki/palety wielkośći 256x~400.
Na razie powinna starczyć przerobiona paleta ppm na bmp i te wbudowane w spr. :-)
Edytowane przez dreamerman dnia 23-07-2009 19:46 |
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
maranta
Super Administrator
SQUAD
Postów: 375
COLONEL
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08 |
Dodane dnia 23-07-2009 21:56 |
|
|
Niby palety się zgadzają. Przeprowadziłem kilka testów. Ale wydaje się że jest trochę za ciemno. Możliwe że to iluzja z powodu odseparowania grafik.
Mam pytanie. Czy mógłbyś rozpracować pliki map i pliki set. Ponieważ gdy będę pisać DC2 chciałbym używać oryginalnych map z DC.
To co wydaje mi się na temat plików
MAP:
-tablica numerów kratek tworzącą szachownicę mapy
-pierwsze bity to wymiary
-wydaje mi się że mapa jest dwuwarstwowa (tło + obiekty mapy)
|
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
Atlantis
Użytkownik
Postów: 64
CAPTAIN
Data rejestracji: 22.12.08 |
Dodane dnia 23-07-2009 23:04 |
|
|
Dobra robota. Zauważyłem wiele nieużywanych rzeczy w DC. Inne przyciski, czcionki itp.
|
|
Autor |
RE: Konwerter .spr na .bmp |
Krwawy5
Użytkownik
Postów: 116
MAJOR
Miejscowość: Pulawy
Data rejestracji: 07.03.09 |
Dodane dnia 24-07-2009 03:35 |
|
|
Brawo dreamerman . Jeszcze tylko trzeba pomyslec nad konwenterem spr>bmp
==========================================
|Dc Pl MOD|
<.|......>10%
Przerwa
|Rozpracowanie *.spr|
<..|.....>20% Wznowienie Prac |
|