Witajcie ;]
Zapewne dobrze wiecie, że DC działa na pełnym ekranie w rozdzielczości 640x480, na nowych komputerach może to powodować różne problemy i stanowi sporą niedogodność. Zwłaszcza jak ktoś lubi podczas gry rozmawiać przez komunikator lub przeglądać strony
Najlepszym rozwiązaniem jest odpalenie DC w okienku, ale jak tego dokonać? ależ w bardzo prosty sposób, z pomocą przychodzą dwa chyba najbardziej znane programiki. Pokrótce je opiszę :]
DxWnd by Skywing
Program odpala grę w tle i tworzy własne okno, kopiuje do niego obraz wyświetlany z gry. Dlatego możliwe jest powiększenie okna (nie rozdzielczości samej gry), w jakim wyświetlana jest gra. Z tego też powodu wymaga pewnej mocy procka.
Ustawienia:
'Desired framerate:' 30 - inaczej będą problemy z poruszaniem się po mapie
jeżeli np. mamy LCD i chcemy aby okno gry było wielkości 800x600 to należy włączyć:
'Strech Video', i ustawić pożądaną wielkość w 'Window Size'
Załączam obrazek z konfiguracją.
DxWnd by DoomsDay (można także pobrać z innych stron np. tutaj)
Program odpala grę w oknie, a właściwie zmusza ją do tego, zmienia tryb wyświetlania - rozdzielczość ekranu pozostaje bez zmian, natomiast zmienia głębię - ilość bitów zależnie, w jakim trybie działa gra. Małe zużycie cpu, jednak (chyba) brak możliwości przemieszczenia okna.
Ustawienia:
'DirectX version to hook:' DirectX~DirectX6
'Reduce CPU load (Dx1~7)' włączone
Odświeżona wersja DxWnd
Nowsza, zmodyfikowana, znacznie usprawniona wersja programu. O otwartym kodzie Ľródłowym, dostępna na sourceforge.net.
Dla Win 7 x64 stosuję następujące ustawienia:
plik: dc16.exe,
zakładka main: Hook enabled, Do not notify on task switch, Run in Window, use DLL injection, Optimize CPU, i ustawiamy sobie wielkosc i pozycje okna z grą
Video: Fix Window frame style, prevent window maximize, lock win style, recover screen mode, dont move d3d rendering window, simulate 16BPP desktop, set 16bpp rgb565 encoding
input: hide cursor, intercept gdi cursor clipping, directinput hooking
DirectX: Direct 1-6, automatic mode, set aero compatibility mode, win7 color fix, fix ddraw ref counter
Reszta opcji wyłączona, gra chodzi poprawnie, nie zawiesiła się ani razu do tej pory. Niestety okna nie można przesuwać, i zakrywa inne aplikacje, ale przynajmniej się nie wysypuje :-)
Wbrew pozorom ingerencji w grę, DC pozostaje nadal stabilne, osobiście nie doświadczyłem aby gra się zawiesiła/wysypała. :]
dreamerman dodał/a następującą grafikę:
Ja często miałem taki problem, że jak jakaś aplikacja pokazywała powiadomienie w tray-u (komunikator, czy cokolwiek) to wychwytywała kilknięcie w dany obszar mimo, że DC było w fullscreen, wtedy gra była zrzucana na pasek, albo się sypała, problem chyba głównie na nowszym systemie - win7. Niestety stare programy do odpalania w oknie wyrabiały cuda, zawieszka w menu i różne takie, na szczęście znalazłem nowszą wersję DxWnd, która działa jak należy na obecnych systemach, dlatego podbijam temat, w pierwszym poście znajdziecie info jak mam ustawioną aplikację, aby DC działało :-)
Edytowane przez dreamerman dnia 07-04-2014 12:11
ozi_ns10/09/2023 00:07 spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.
ozi_ns10/09/2023 00:05 Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.
maranta05/09/2023 18:34 Lol... jak dropbox to zrobił XD