koksu napisał/a:
kazdy czolwiek wyobraza sobie ufolow jako cudownie rozwinieta cywilizacje przewyzszajaca ludzka o kilkaset lat
W świecie DC tak jest. Może nie o kilkaset ale górują nad ludĽmi. Wynika to z fabuły, bowiem według niej uciekli ze swojej planety i lecieli szmat czasu. Ileś lat świetlnych. A to wymaga techniki. W przypadku ziemian wiemy tylko to, że sobie zaczęli eksplorację Marsa, czyli z logicznego punktu widzenia wynika to, że Ziemianie są słabsi skoro zaczęli eksplorację Marsa dopiero teraz, kiedy to UFOki latali po kosmosie.
Nie ma co, forum ozylo od kiedy pojawil sie sposob odzyskania "obrazkow" z dc.
Chetnie przylacze sie do gdybania, ale na poczatek musze zwrocic uwage na Wasze argumenty odnosnie widocznosci o rożnej porze dnia. Na pewno technika poszla do przodu do tego czasu, jednak mysle ze warto pozostawić zmiany widoczności. A co do uzasadnień - nikomu nie przeszkadza, ze Reaper (masywna maszyna) ma duzo mniejsze pole widzenia niz Trooper? No cóż - w rzeczywistosci pewnie napchana byla by techniką i widocznosc byla by X razy wieksza niż piechoty - ale wówczas trooperzy schodza na zbyt daleki plan.
Wg. mnie wiekszosc rzeczy w DC została dobrze dobrana, gorzej z logicznym tego wytlumaczeniem Dlatego nie czepiajmy sie za bardzo takich rzeczy i zostawmy poki co po staremu... jak maranta elegancko rozłoży kod to może bedzie można robić modyfikacje widoczności, sily i zbroi tak latwo jak teraz - a wtedy ew. zmiany to kwestia kilku minut.
Czytajac Wasze posty (a raczej koksa ) zauwazyłem, że duzy nacisk chcecie kłaść na to, aby mozna było jakos odzwierciedlic obcych w stosunku do ludzi (i tu jest problem z "wchodzeniem do robora" u obcych). A może wlaśnie zwiekszych nacisk na zwiekszenie różnic pomiedzy nimi? Nie było juz tak wiele odpowiedników co do jednostek (czyli nie tak jak teraz sy-demon=reaper, ortu=osprey4 itp.). Gdyby wprowadzic np taka zmiane, że skoro ludzie maja miec 2 rodzaje leczacych (dla maszyn i dla ludzi) to zeby obcy mieli tylko jedna jednostke leczaca, ale za to... powiedzmy chodzącą? Albo w pełni stacjonarną, rozkładającą się niczym firestorm do postaci platformy, na która trzeba wejść jednostką, ktorą chemy uleczyc.
Jedemy dalej - znany motyw z "podwójnym zyciem" czyli regenerujacy sie pancerz u obcych, który najpiejw trzeba zniszczyc by zaczac odbierac wlasciwe zycie... w ten sposób można by nadal zostawic ich nieco slabszymi - w koncu to rasa inteligentna i skóry grubej nie maja, za to regeneracja pancerza... mniam
Oba pomysly - zróżnicowanie ras i dodatkowy pancerz - wzialem ze Stara
A teraz dowale cos mocnego: czy przewidujemy tworzenie kampanii, czy jedynie multi (mowie jedynie o duzo pozniejszym etapie tworzenia gry). Bo mam pewien pomysl co do kampanii, ale najpierw wprowadze...
Szczerze to nie mialem jeszcze przyjemnosci przejscia kampanii (stąd tlumaczenie ciagle stoi w miejscu), ale domyslam sie, że na koncu kazdej z nich wygrywaja ostatecznie ludzie/obcy. W DC2 nadal beda istniec obie rasy... a co jesli pojawi sie w sród nich nowy nieprzyjaciel? (jezeli nie wyrazilem sie jasno - mam na mysli 3. rase). Od razu odbijam ciete reposty: wiem, że sporo roboty, szczegolnie pewnie z grafika (a domyslam sie ze maranta chce sie mocno oprzec o DC1 co do obrazkow - stad ciągła mowa o *.spr). To taki luĽny pomysl... jak beda zrobione ufole to mozna nad tym pomyslec - co?
Aha, i nie chce sie czepiac, wiec zamienie to na wyzwanie dla koksa: napisalem tak dlugi post i nie skorzystałem z psełdo-łaciny... Twoje zadanie - pobij mój rekord
Jesteśmy w grze na Marsie a co z kapryśnymi warunkami tam panującymi? Niespodziewany (losowo na mapie) deszcz meteorytów, trzęsienia ziemi rozrywające ją i pochłaniające jednostki.
Losowa na mapie pojawiają się zapasy w postaci kasy sorry nie pamiętam jak to się nazywało w grze ale na pewno pamiętacie jak na początku niektórych misji można zebrać dzięki temu trochę kasy.
Na marsie w atmosferze jest argon i tlen śladowe ilości ale jest a może dać ludziom i obcym dodatkowo po surowcu których dodatkowe wydobycie wzmocni rasę ludzie tlen obcy argon wydobycie w niektórych miejscach na placecie zaznaczone obłokami surowiec pobierany z atmosfery.
Jednostki
Pojazd forteca
Podjeżdżamy gdzie chcemy i rozkładamy na początku jest to działko następnie możemy dobudować moduły (chodzi mi o klimat mini baz) przykłady:
Moduł Radar r11; wykrywa wrogie jednostki w określonej odległości na nie widocznym terenie pojawiają się czerwone kropki.
Moduł Leczenia r11; jednostki w zasięgu widzenia są leczone.
Moduł budowy r11; jednostki są budowane w tej mini bazie a nie w głównej.
Piszecie, że nikt nie chce grac obcymi bo są słabi. Kamikadze + kwas = dobra i pasująca jednostka do obcych.
Jakaś jednostka obcych może naszym jednostka zatruć na jakiś czas tlen w butlach z tlenem.
Przychylam się do tych pomysłów
Maranta
-dodamy drugi surowiec (np.: perta-8), którego będzie mniej i który będzie wymagany w małych ilościach do lepszych jednostek i ulepszeń (wydobycie takim samym sposobem)
-w czasie gry nasz kommander zdobywa doświadczenie i może odblokowywać sobie nowe rzeczy (np.: posiłki, lepsze aury)
-chyba wszystkie pociski będą w formie kól lecących we wroga, które mogą nie trafić lub zranić innego wroga lub rozp&*%$!olić kaktusa
-dzień i noc ma większy wpływ na wojsko (w nocy mniej widzą, wolniej chodzą i mają zeza )
-kommandera po śmierci można odbudować, ale na pierwszym poziomie
-dodać możliwość rozbudowy baraków na lvl2 i exo center na lvl2
Były wypowiedzi w postaci amfibie, bombowcer30; czy my piszemy o DC?
Błagam na początek mało zmian niech to będzie nadal klimat DC poco nam kolejny starcraft, diun czy tam inna taka gra.
chłopczyku ja pisalem posty na forum jak Ty jeĽdziles w wozku po chodniku i na chleb mowiles "pyp" xD
zaczne od tego, ze z maranta juz rozmyslalismy nad stworzeniem nowej rasy, a nawet 2. Pomysł jest ten bardzo dobry, poniewaz urozmaica nam gre i pozwala wybrac armie najbardziej odpowiadajacej naszej taktyce.
Wkoncu kazdy z nas gra inaczej. Odrazu nasuwa sie pytanie jakie? (i to juz moje pomysly! nie maranty xD ) jedna mogloby byc maszyny. Mam tutaj na mysli ze zamiast troopera, kupujemy kupe zelastwa z ckm ;] ( cos w stylu Terminator 3) tylko nie wiem czy nie jest to zbyt podobny rodzaj do ludzkiego. Chociaz z drugiej strony, mozna to zauwazyc w roznych innych grach strategicznych, ze mamy 2 identyczne rasy ( tu ludzie ) ale maja odmienne jednostki. przyklad? C&C2 Red Alert - pewnie wiekszosc z was zna ta gre. tutaj mamy akurat jednostki Amerykanskie oraz Rosyjskie ;] wszyscy byli tacy sami, tylko niektore roznily sie sposobem ataku, jeden czolg strzela zwykymi pociskami, inny jakims laserem, itd. Tutaj doskonale widac roznice w jednostkach. W DC trooper jest taki sam jak Grayowy ludzik, natomiast Amerykanski zołnierz mogl sie zabunkrować - co mu dawalo wieksza obrone i o wiele mocniejszy atak, za to Rosyjski towarzysz podczas ostrzału kładł się na ziemię, co zmniejszało skuteczność atakow czołgow (nie wiem co to ma do rzeczy ) // przypomne ze gre tworzyli amerykanie, wiec rosjanie automatycznie musza byc slabsi ;]
mam nadzieje ze w naszej grze nie bedzie takich odpałów.
A co do ufoli - osobiscie nimi nie gram, poniewaz nie podoba mi sie ich baza, a takze te bardzo glupie koszulki ufoli. Apeluje dlatego do maranty piszacego gre, zeby to w jakis sposob zmienic. Nie mam pomyslu co im zrobic, ale zielona koszulka ufola wyglada poprostu glupio. Nie podoba mi się tez Gorrem, jakos dziwnie atakuje mozgiem ale coz, kazdy ma inny pomysl, a autor tej postaci nie ma sie akurat czym szczycic.
Myslalem zeby zastapic Gorrema, takim WYKOKSZONYM UMIESNIONYM ZIELONYM UFOLEM, ktory chodzilby wolno, mialby duzo zycia, ale jak dojdzie do czegos to zgniata to odrazu jeszcze moznaby zmienic ta bron grayow.. bo daja wrazenie gorszych od karabinkow ludzi
Jak dobrze wiecie, marsjanie wygineli tam na swojej malej planecie, nie wiem czemu, moze nie umieli sie rozmnarzac? xD mniejsza z tym, ale mozna by pomyslec nad wznowieniem rasy Marsjan ! (powiedzmy ze przetrwaly 2 marsjany i rozmnarzali sie jak kroliki i wytworzyli armie xD ) wkoncu nie byli wcale tacy głupi, skoro zrobili pelno zajebistych artefaktow. Tak jak ten z ostatniej misji ludzi, co tylko sobie leci i jednym strzlem rozpierdala wszystkie jednostki ;]
zamiast bialych ufoli, byly by zielone z mozgiem na wierzchu ( takie jak w filmie ktory kazdy z nas widzial " marsjanie atakuja" czy cos takiego)
mogliby miec jakies jednostki + artefakty? wymyslili artefakt do kontrolowania zwierzat na planecie, wiec moze marsjanscy trooperzy beda mogli zmieniac sie w zwierzeta i roslinki zebyz mylic przeciwnika?
Nie dyskryminujmy ufolkow gra naprawde jest nudna gdy walczymy ciagle human vs human .. tak jak na hamachi ! nie spotkalem nikogo, kto grałby ufolkami ...
DLatego mam nadzieje ze w DC 2 to się zmieni.
Skoro juz rozmawiamy o C&C, to nie sposob nie wspomniec o trzeciej cześci tej gry - Tiberium Sun czy cos takiego.
Tutaj wystepuja 3 rodzaje armii, rozniacych sie bardzo od siebie, ale tutaj mam wrazenie, ze najsilniejsi sa OBCY! .. odnosze takie wrazenie, poniewaz ich jednostki najbardziej odpowiadały moiemu stylowi gry.
Rozumiem ze jestescie patryjotami i chcecie wcielic sie w komandjera i rozkwaszać białe, jajowate mordy ufoli, ale gra napewno jest ciekawsza, gdy gramy 2 humanow vs 2 ufoli wydaje mi sie ze marsjanie przeszli ere robotow i maszyn dosyc dawno, wiec raczej znaja sposob jak je zniszczyc. mam tutaj na mysli, zeby grayowie mieli specjalne miny, ktore po wybuchu, wylaczaja maszyny ludzi na 3-4 sec?
troche ciezko wymyslec jednostki dla ufoli .. bo trudno walczyc sy-demonem przeciwko Reaperowi.. a co dodamy do ufoli, zeby moglo walczyc z reaperami? hm? zaloze sie, ze zrobimy ta gre tak, ze wszyscy beda grac ludzmi .. wiec po co robic wogole ufole? oszczedzimy pol roku..
wracajac jednak do jednostek ludzi ;
nie mam juz pomyslow na tych ludzkow .. znudzili mi sie juz ;D
nie mozemy dodac zadnych statkow bo to byloby glupie! zreszta i tak nie wiem co na marsie robi woda?! i czemu na marsie jest dzungla? ( mapy jungle). !!!
za to mozemy dodac jakies samoloty? nie mam ochoty myslec jakie .. chociaz teraz technologia lotnicza jest na wysokim poziomie, wiec mysle ze kolonizujac kosmos, ludzie zabraliby ze soba samoloty ;] tylko nie wiem jak wyglada lot F16 po marsie i czy wogole jest mozliwy, ale juz mniejsza z tym..
napewno musimy dodac jakiegoś robocika, i myslalem tutaj nad zmiana S.A.R.G.E w robota DESTROYERA ! xD czyli przebudowac go troche, czyli zamiast niego, dodac takiego robota, w ktorym siedzi Trooperek i nim steruje ( taki robocik jak w F.E.A.R 2!)
prosze tez, zebyscie nie mysleli nad czolgami typu ziemia-powietrze ! bo wtedy juz nikt nie bedzie uzywal trooperow ! .. nie myslcie tez zeby uzbroic reapera w ckm ktory umozliwilby ostrzał zawracajacych mu dupsko Ortu ..... mozna by dodac zwykly czolg, troche szybszy od barragera, ale slabszy.
Mysle, ze w grze najbardziej brakuje nam transportowcow.
czyli kupujemy kupe zelastwa z grubym pancerzem i kolkami, wrzucamy tam podnieconych walka Trooperow i jedziemy na front (np 10 trooperkow, tylko zeby nie wchodzily w nie jakies reapery i sarge ..) oczywiscie zeby nie bylo sytuacji jak w wielu grach, ze wysadzimy samochodzik i trooperki sobie wyskakuja z calkowicie zniszczonego pojazdu ...
myslalem rowniez dosyc intensywnie nad dodaniem .. nie wiem jak to nazwac.. ale poprostu kupujemy w bazie np za 3000 transportowca powietrznego (stateczek xD) wsadzamy tam 5 reaperow, 3 sarge i kilku trooperow - przykladowo, albo kolejny przyklad za 5000 juz razem z jednostkami i wybieramy miejsce gdzie maja byc zrzucone np ; na tyłach wroga ale mysle ze cena powinna byc o wiele wiele wyzzsza, bo obronca nie mialby zadnych szans..
bo wkoncu jak wyruszymy z atakiem 10 reaperow i 5 trooperow, to zanim dojdziemy do bazy wroga to zdarzymy przyleciec juz 10 stateczkami ;] wiec moze jednak do statku bedziemy pakowac wykupionych juz zolniezy? da sie takie cos wogole zrobic?
podsumowujac;
w wymyslonym przez was jupiter modzie, zastosowaliscie roznice w jednostkach. mam tu na mysli ze ludzie sa bardziej zaawansowani i droĽsi, a ufole liczniejsi ale slabsi. jak to mozliwe skoro ufole sa bardziej zaawansowani od ludzi?
chyba ze, planeta grayow nagle sie zniszczyla, a ufolki w panice uciekajac nie zabrali swoich naukowcow ani zadnej broni, i na marsie urzywaja prymitywnych technologii xD wersja małoprawdopodoba, ale zawsze mozna sobie tak to wyobrazic
Edytowane przez koksu dnia 03-08-2009 01:03
Jednostki:
-Exploiter: (maszyna) (1500, 0)
->wydobywa perta-7 i perta-8
-bez uzbrojenia i słaby pancerz
-szybki i zwrotny
-Samolocik: (samolot) (450, 50)
->latający
->mały atak w powietrze i w ziemie
->dobry zwiad i atak jednostek nie atakujących powietrze
->dobra jednostka przeciw lotnicza
-Bombowiec: (samolot) (600, 100)
->latający
->atakuje tylko ziemię
->dobry na tak działek i budynków
-Trooper: (żywa jednostka) (300, 0)
->tani, szybki, dobry wzrok
->słaby pancerz i atak
->atakuje powietrzne i naziemne jednostki
->można dokupić mu noktowizor, który dodaje mu zasięg widzenia w nocy
-Komandos: (żywa jednostka) (350, 50)
->normalna prędkość
->mała cena
->dobry wzrok
->duży zasięg atak w powietrzne i naziemne jednostki
->można dokupić mu jet pack do wykonywania skoków nad rzeczkami i klifami
->działa na niego udoskonalenie noktowizorów trooperów
-Miny: (maszyna/mina) (300, 0)
->taka jak w DC1
-Komander: (żywa jednostka) (2000, 1000)
->szybka, odporna, duży zasięg ataku w ziemie i powietrze
->jednostka jedna naraz
->zdobywa doświadczenie i odblokowuje nowe umiejętności
->posiłki (kilka lvlr17;ów),umieść kamerę, inspiracja, jet pack
-Lekarz: (żywa jednostka) (450, 150)
->normalna prędkość
->słabe uzbrojenie tylko w ziemię, dobry pancerz
->normalny wzrok
->leczy żywe jednostki
->można dokupić ulepszenie wykrywania min
-Mechy: (maszyna) (600, 100)
->wolna
->wytrzymała
->atak CKM'em, średni zasięg mała celność (sieka większe grupy)
->atakuje tylko jednostki naziemne
-Artyleria: (maszyna) (1500,5 00)
->powolna
->atak obszarowy, duży zasięg, atak tylko w ziemię
->mały zasięg widzenia
->mało odporna
-Działko 1: (maszyna/budynek) (600, 200)
->zasada jak w DC1
->dobre na ludziki i latające jednostki
->duży zasięg widzenia i ataku
-Działko 2: (maszyna/budynek) (800, 300)
->zasada jak w DC1
->dobre atak na maszyny
->duży zasięg widzenia i ataku
-Predator: (maszyna) (600, 400)
->mały, szybki, zwrotny pojazd, amfibia(-50% ruchu)
->bez uzbrojenia
->dobry zasięg widzenia, też w nocy
->można dokupić mu radar i wypuszczać impuls skanujący
->reperuje maszyny i budynki (nie miny i nie samoloty)
Przeczytałem mniej więcej wszystkie posty i właściwie większość pomysłów mi się podoba i na pewno bardzo urozmaica grę, szczególnie wprowadzenie nowej rasy. Jednak większość pomysłów to raczej dalsza przyszłość, uważam, że na początek powinny być wprowadzone tylko i wyłącznie zmiany, które podał maranta, ewentualnie jakieś inne dodatkowe proste zmiany, które nie wydłużą znacznie projektu DC2, gdy powstanie podstawa DC2, będzie otwarta droga do nowych dalszych modyfikacji, ale to tylko uwagi w ramach mojego zdania
czytaj dokladniej posty doktorku planeto to bedziesz wiedzial ze nie do Ciebie
nie wazne co tu piszemy, bo i tak maranta wybierze co ma byc w grze a co nie, my mu tylko pomagamy moim zdaniem z wszystkich moich pomyslow na armie ludzi napewno powinny byc transportowce i zrzucanie jednostek przez stateczek ;];];]
koksu napisał/a:
chłopczyku ja pisalem posty na forum jak Ty jeĽdziles w wozku po chodniku i na chleb mowiles "pyp" xD
to przynajmniej byś podał nazwę użytkownika do kogo to kierujesz bo jak to jest prosto pod moim postem to wybacz ale wygląda jak do mnie. Najlepiej Carl+C Carl+V bo jak widać na moim przykładzie (planeto) to nawet przepisać nie potrafisz.
koksu napisał/a:
nie wazne co tu piszemy
A dla mnie jest to bardzo ważne ze względu na sentyment do DC. Jakbyś przeczytał dokładnie pierwszy post maranta to byś wiedział, że zbiera pomysły więc pisanie swoich wypowiedzi to nawet wskazane.
A to czy Mój czy Twój pomysł zostanie zrealizowany to już maranta sprawa i jego praca włożona w ten projekt.
ozi_ns10/09/2023 00:07 spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.
ozi_ns10/09/2023 00:05 Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.
maranta05/09/2023 18:34 Lol... jak dropbox to zrobił XD