Dodatek jest bardzo trudny. Pierwsza misja na północy (jedyna na poziomie nowicjusza) jest trudniejsza od nie jednego eksperta na południu.
M&B w Native jest psu pod ogon. Są bezpłatne mody o wiele lepsze od podstawki. Ja zagrywałem się głównie w Star Wars Conqest, The Eagle And The Radiant Cross, Prophesy of Pendor, oraz naszego rodzimego Sword od Damocles. Paradox jest naprawdę beznadziejnym studiem, ponieważ wydało niedokończoną grę (jest wiele niedopracowanych elementów). Ale gorsze jest to, że ta gra ma ogromny potencjał, a oni go marnują. Doskonałym przykładem jest kolejna część, czyli Warband. Powielili stare błędy i chcieli za to dużych pieniędzy, podczas gdy fani robili naprawdę dobre dodatki (wprowadzali nawet fabułę). Gdyby chociaż studio wzięło sobie do serca komentarze fanów, albo gdyby twórcy sprawdzili zmiany w modach, coś mogłoby z tego wyjść, ale oni nie zrobili prawie nic.
Walcz gdy nie widać celu...
Walcz gdy przyjaciół niewielu...
Walcz kiedy świat się wali...
Walcz gdy wrogowie wytrwali...
Walcz gdy nie masz już siły...
Walcz kiedy los ci niemiły...
Walcz kiedy utną ci dłonie...
Walcz gdy przebiją twe skronie...
Walcz kiedy krew się leje...
Walcz gdy krok twój się chwieje...
Walcz bez życia obawy ...
Walcz dla ojczyzny chwały...
I właśnie na pierwszej misji skończyłem, w drugiej, obrona karawany, często wozy docierały do mojego targu po czym z nieznanych powodów (pełne życie!) się rozpadały tuż przed bramą.
A co do M&B. Paradox jest tylko wydawcą, a twórcami gry są ludzie ze studia Talewords. Łatwość tworzenia modów to zaleta, nie wada - gdyby nie było podstawki, mógłbyś o nich zapomnieć, a tak masz kod i mechanikę zupełnie inną od RPGowego mainstreamu do którego za darmo zgarniasz wiele rozszerzeń. Że błędy są- i owszem, że niewykorzystany potencjał to już się nie zgodzę- Potencjał wykorzystują właśnie mody. Jak to powiedział John Carmack, główny programista Dooma: "Moglibyśmy wydać betę, a gracze zrobiliby resztę za nas". I właśnie chyba o tym oparli swój koncept twórcy M&B. Jeśli zaś chodzi o konkretne mody, to był taki, gdzie można być nekromantą, grałeś może? Bo ja od niego bym chciał zacząć.
Co do tego wydawcy, to przyznaję, pomyliłem się. Nie grałem od dłuższego czasu, a logo Paradoxu bardziej wryło mi się w pamięć .
Powiem to tak M&B JEST betą. Przykładem jest absolutny brak patroli z miast, podział gry na 3 etapy (1 polujesz na bandytów, którzy zazwyczaj mają przewagę liczebną i cię pokonują, 2 nie masz nic do roboty, bo masz kilkudziesięciu ludzi i nie możesz złapać bandytów, a jesteś zbyt słaby, by walczyć z lordami i 3 jesteś lordem i prowadzisz wojny) z czego 2 pierwsze są do tego stopnia wkurzające, że zazwyczaj je pomijam (ten sam oddział bandytów może kilka razy pod rząd cię okraść) albo automatyczne walki podczas których chłop może powalić rycerza.
Nawet nie chodzi mi o te niedoróbki, ale o to, że Warband nie wniósł prawie nic nowego. Jedynymi większymi zmianami są silnik graficzny i możliwość założenia królestwa. Są mody (Sword of Damocles) w których zarządzanie królestwa obejmuje budowanie koszar dla żołnierzy, tworzenie praw, oraz szerzenie własnej kultury, oraz wiary na inne tereny. W świetle tego, co fani robią sami (i za darmo) to co robi Talewords jest po prostu żałosne.
ps.Nie, nie grałem w tego moda, ale jeżeli chcesz, to możemy pogadać na PW, bo to jest zły temat
Walcz gdy nie widać celu...
Walcz gdy przyjaciół niewielu...
Walcz kiedy świat się wali...
Walcz gdy wrogowie wytrwali...
Walcz gdy nie masz już siły...
Walcz kiedy los ci niemiły...
Walcz kiedy utną ci dłonie...
Walcz gdy przebiją twe skronie...
Walcz kiedy krew się leje...
Walcz gdy krok twój się chwieje...
Walcz bez życia obawy ...
Walcz dla ojczyzny chwały...
Czemu zły, jest do gier Poza tym jako administartor chyba możesz wydzielić temat do gadania o M&B
Co do etapów 1, 2 i 3 to w moim wypadku się przeplatały, a początek i walka 1 vs kilku łupieżców mi się podobały W tej grze na starcie czujesz, że nie musisz zbawiać świata, tylko jesteś śmieciem, który chce coś osiągnąć, miła odmiana.
To, że chłop zabije króla, nie jest wcale głupie - to nie jest heroic fantasy, gdzie wylevelowana postać jest nieśmiertelna i za to właśnie tę grę lubię. A jeśli podczas szarży kawalerii wbijesz się głęboko w linię wroga możesz nie wyjechać, bo oblezą jak mrówki i zrzucą z konia, tak to działa.
W Warbanda nie grałem i jeśli już kupię, to tylko dla multi
Talewords stworzyło mechanikę i kod Ľródłowy i wiele innych rzeczy, bez których modów by po prostu nie było. Inna sprawa, że w przypadku M&B 2 oczekuję więcej (chyba wyjdzie, nie?)
Na przykład dzielenie żołnierzy na oddziały i wysyłanie gońców z rozkazami, bo nie krzykniesz na 500m w zgiełku bitwy, konieczność tworzenia taborów wiozących zaopatrzenie, wbijanie pik w ziemię i ustawianie zapory przeciw szarży kawalerii - tak wyobrażam sobie kontynuację
To o czym pisałeś jest w modzie do Warbanda. Nazywa się Ogniem i Mieczem (Nie Dzikie Pola. To jest chłam wypuszczony przez Talewords).
To prawda, że chłop może pokonać rycerza, jeżeli ma szczęście, ale nie, kiedy chłop jest jeden, a rycerz jedzie w galopie w pełnej zbroi i w szyku z dwudziestoma innymi i wspierają ich łucznicy.
Co do kontynuacji, Warband to M&B2, a takich zmian możesz oczekiwać tylko po modach.
Walcz gdy nie widać celu...
Walcz gdy przyjaciół niewielu...
Walcz kiedy świat się wali...
Walcz gdy wrogowie wytrwali...
Walcz gdy nie masz już siły...
Walcz kiedy los ci niemiły...
Walcz kiedy utną ci dłonie...
Walcz gdy przebiją twe skronie...
Walcz kiedy krew się leje...
Walcz gdy krok twój się chwieje...
Walcz bez życia obawy ...
Walcz dla ojczyzny chwały...
Sensus stricte nie, można go według branżowej klasyfikacji uznać za samodzielny dodatek, tak jak Krzyżowiec do Twierdzy nie był Twierdzą 2
A do walki 1 chłop kontra reszta by doszło tylko w sytuacji, gdyby nie zdołał się ukryć i chciał szybkiej śmierci bez tortur
Warband ma nowy silnik graficzny, co czyni z niego kolejną część.
Walcz gdy nie widać celu...
Walcz gdy przyjaciół niewielu...
Walcz kiedy świat się wali...
Walcz gdy wrogowie wytrwali...
Walcz gdy nie masz już siły...
Walcz kiedy los ci niemiły...
Walcz kiedy utną ci dłonie...
Walcz gdy przebiją twe skronie...
Walcz kiedy krew się leje...
Walcz gdy krok twój się chwieje...
Walcz bez życia obawy ...
Walcz dla ojczyzny chwały...
ozi_ns10/09/2023 00:07 spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.
ozi_ns10/09/2023 00:05 Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.
maranta05/09/2023 18:34 Lol... jak dropbox to zrobił XD